Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Aprilia scarabeo menet küzbeni...

Nagy.balint.tr kérdése:

Aprilia scarabeo menet küzbeni motorleállás. Mi okozhatja?

Figyelt kérdés

2001-es 50ccm 2T minarelli blokkos scarabeonál a következő tapasztalható. Menet közben bizonyos időközönként lefullad a motor első körben én üzemanyaghiányra gondolnék. A motoron pár napja lett cserélve a legszűrőház, átmosva a karburátor és kicserélve a teljes üzemanyag ellátás csövek, üzemanyagszűrő és a vákumos benzincsap. Ami még arra utal hogy üzemanyag hiány lehet a háttérben az az, hogy az üzemanyagszűrő lefulladás után teljesen száraz vagy csak minimális benzin látszik benne. Amit még tudni kell az az, hogy a karburátoron az automata olajzás ki van kötve és nincs ledugózva. Ez esetleg okozhatja azt, hogy nem keletkezik elegendő vákum a vákumcsőben és nem nyílik ki eléggé a benzincsap? Szerintetek ezen kívül mi jöhet még számításba? A karburátor tisztításakor az úszóházban én nem láttam semmi szemetszúró rendellenességet.

A válaszokat előre köszönöm.



2018. jún. 4. 19:08
 1/2 anonim ***** válasza:

Szia!


Nagyon hasonló problémám volt. Nekem a menet közbeni leállást az okozta, hogy nem volt megfelelő az üzemanyagellátás.

Ez pedig azért történt, mert a karbit rosszul rakta össze tisztítás után a szerelő. Van egy alátét a súber fölött, az volt rossz pozícióban, így a tű időnként zárt, ettől nem kapott benzint a motor.


Egyébként miért kötötted ki az automata olajzást? Nálam 5-6 ezer km futás alatt kijött, hogy gyönyörűen tartja az 1:50-es arányt.


Egyébként az elméleteknél maradva:

Égéskimaradás akkor történik, ha nem megfelelő a benzin-levegő arány (sok/kevés benzin és/vagy levegő) illetve kimarad a gyujtás. Tehát érdemes rápillantani a gyertyára is, ad-e szikrát, szikraközt ekkor beállítani, valamint keresni kell hibásnak tűnő tömítést fals levegő gyanúja miatt.

2018. jún. 5. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:

Köszi a tippet megfogom nézni.


Amikor én tisztítottam, a karbit nem esett ki belőle semmi és minden visszament a helyére sőt a bowdenről nem is vettem le a súbertet se a tűt szóval onnan nem hiszem hogy kieshetett volna bármi is amikor szétszedtem de semmi sem lehetetlen.


Már így vettem hogy ki volt kötve. Gondolkoztam rajta, hogy vissza kellene kötni csak nem ismerem a múltját és az biztos nem használt az olajpumpának hogy így volt használva nemtudom meddig.


Azt el tudom képzelni hogy a keverékarány el van állítva rajta mert aki eddig "szerelte" csak barkácsolgatta. A légszűrőház és a karbi között van egy gumicső aminek 1/2 3/4 része szét volt szakadva és a cserélése helyett csak körbehúzta szigetelőszalaggal ami természetesen semeddig nem bírta. Ebből kiindulva eltudom képzelni, hogy rossz a keverékarányom.


A gyújtáskimaradást is eltudom képzelni mert a gyújtó trafó már biztosan nem az eredeti ugyanis a vezetékelése is szerintem "csimbókolva" van.


Ettől eltekintve a gyertya ad szépen szikrát és vadi új gyertya van benne. A gyújtópipa látszólag rendben van stabilan, áll a gyertyán és a vezetéke sincs megtörve megszakadva.

2018. jún. 10. 21:38

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!