Kisteherautó B / C kategória. Visszaminősítési rizikók?
Figyelt kérdés
Kisteherautót készülök vásárolni. B-s jogsim van csak. Iveco és Sprinter a kiszemeltek. A hirdetett autókra mind azt írják, hogy 3,5 tonnások, összsúlyban persze. Ennyire vannak vizsgáztatva. De látom a típusjelölésekből, hogy vannak közöttük olyanok is, amelyeket gyárilag jóval 3,5 tonna fölé terveztek. PL.: Sprinter 413, az gyárila 4,5 tonnára kalibrált, Iveco 40c35 vagy 49c35 pedig 4 és 5 tonnára. Ennek ellenére a forgalmiban az van, hogy 3,5 tonna az összsúly, ezáltal B jogsival mehet. Mi a rizikója, ha veszek egy ilyen autót és B jogsimmal használom? A következő műszaki vizsgán, esetleges szigorított vizsgán lehet ebből gond? És mi van, ha külföldről hozom be, én is "vissza tudom minősíteni"? Előre is köszönöm a válaszokat. Laikus vagyok....2018. jún. 4. 18:03
1/1 anonim válasza:
Ezeknek az a rizikója, hogy az önsúlyuk baromi nagy. Egy 4,5-5 tonnás össztömegű autó önsúlya 2-3-400kg-val is több lehet, mint a 3,5 tonnásé, főleg ha emelőhátfalas.
Egyelőre még a 3,5 tonna alatti autókra belföldön nem vadásznak, de ennek is el fog jönni az ideje.
Ha jól tudom a frissen behozott autó visszaminősítése kicsit problémás itthon, de megoldható.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!