Hétvégén vettem egy 15 éves autót, nulla (! ) rozsdapöttyel. Hogy tudom ezt az állapotot fenntartani én is?
Az eladótól elfelejtettem megkerdezni, annyi minden más fontosabb volt :)
Nektek mi vált be a legjobban? Mit használtok ami a legjobb ár/értékű rozsda megelőzésére?
Az előző tulaj városban használta, én viszont heti 1-2 alkalommal vinném enyhe terepen is. (víz, sár sötöbö
Van egy 13 éves autóm. Rozsdát eddig csak a féktárcsák élén és a kipufogócsövön láttam rajta, a karosszérián, alvázon sehol.
Leginkább autópályás ingázásokra használom. Benne van 300.000km úgy hogy heti két napot megyek csak vele. A többin garázsban áll.
Rendszeresen, átlag két-három hetente mosom. Nem viselem el, ha retkes. A karosszériát mosás után rendszeresen jó minőségű wax-szal (Autoglym) waxolom. Tudom, van akit meg pont nem érdekel az ilyen dolog, mert az autó csak egy használati tárgy, ami koszos és idővel elhasználódik, ezért nem foglalkoznak vele.
Ha télen sós-trutyis időben mindenképp ki kell hoznom, legkésőbb másnap alvázmosás. Esőben se hozom ki, ha nem feltétlenül muszáj. Engem nem zavar, ha ernyőt kell tartanom és buszozok városon belül. Más meg pont ekkor használja a "négy kerekű esernyőjét".
Tavasszal-ősszel én cserélem át a felnire szerelt kerekeket. Ekkor az alvázat a kerekek körül, lengőkarok környékét, kritikus helyeket be szoktam fújni korróziógátló wax-szal. (Van aki említette, szintén spray-s flakonban hkapható Dinitrolt használok. De valószínű más márka is megteszi.)
Kb ennyi. Egy kis odafigyeléssel, törődéssel megoldható hogy egy 15 éves autó ne legyen szétrohadva. Aki napi szinten használja, megy esőben, sárban, sóban, kint áll az utcán, nincs ideje/lehetősége mosni, waxolni, az nehezebb ügy...
Annyit még hozzátennék, hogy a sok mosás ugyanolyan hatású lehet mint az esőben való mászkálás. A mosószer szépen befolyik minden résbe és ha nem alapos az öblítés, akkor ott is marad.
Továbbá (ezt az autósok 0,1%-a alkalmazza), az oldalsó ablakok alsó gumikédereit ki szoktam maszkolni szig.szalaggal, hogy ne menjen víz az ajtóba!
Szóval a korrózió ellen a legoptimálisabb védelem:
- Kevés használat
- Csapadékos időben nincs használat
- Aprólékos tisztítás, karbantartás
Ha ez nincs meg, akkor felesleges ezen agyalni.
Persze ez mind hülyeség, csak a bolondok csinálják így, mert az autó van értem, ezt mondták az RTL klubbon a reklámban, nehogy már...
"az oldalsó ablakok alsó gumikédereit ki szoktam maszkolni szig.szalaggal"
Ezt hogy csinálod pontosan? Ettől még az ablakokat le tudod húzni?
A mosás idejére, az ajtók üvegeinél csinálom.
Utána leszedem, nem kell lehúzni ekkor az ablakokat.
Ideiglenes tömítő maszkolás, hogy a kis réseken, főleg a kéderek szélső pontjainál ne jusson be víz és mosószer.
Nézz meg bármilyen kocsit, az ajtók üvegeinek alsó részén több mm-es rések tátonganak.
Ha csapadék vagy vizezés van, ott az bizony szépen bemegy. Ha régebbi a kocsi és a kifolyó nyílások netán eltömődtek porral, akkor bent is marad és csinálja a korróziót.
Lásd: Mercedes 1995-töl 2006-ig legendás ajtórohadók voltak
# 14, ja értem! Így már világos.
Én mosás után ki szoktam nyitni az ajtókat. Kicsit meg is lengetem. Elég rendes mennyiségű víz folyik még ki belőlük. Utána az ajtók alját, éleket szárazra törölgetem. De valamennyi biztos marad belül is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!