Mi lehet a baja az autómnak (autóvillamosság)?
Sziasztok!
Van egy 10 éves (első tulajdonos) Golf V 1.4 Trendline autóm és az elmúlt hónapokban előjött pár bosszantó probléma.
Elsőnek az, hogy a vezető oldali biztonsági öv, biztosan bekapcsolt állapotban (azt figyeltem meg, hogy kanyarodáskor kezdi el legtöbbször) elkezd pittyegni és jelezni a műszerfalon, hogy kérem kösse be az autót. Ki-be kapcsolás esetén is folytatja, viszont ha bekapcsolt állapotban mérsékelt erővel ki-be mozgatom, akkor elhagyja.
Második körben az autó anyósülés oldalán található ablakemelővel van probléma a felhúzáskor. Hiába emeltetem fel az anyósülés oldalán található gombbal, vagy a vezetőoldalival, amint felhúzza automatikusan, utána egyből le is megy. Manuális kell tartanom az emelőkart (ezzel sem megy mindig elsőre), míg fel nem ér teljesen.
Harmadik pedig, hogy az anyósülés oldali ajtó nem nyílik ki kívülről, mikor a távirányítóval kinyitom az ajtót, csak akkor ha belülről nyitom ki, akkor is a második kilincshúzásra hallom a "kattanó" hangot és akkor lehet kinyitni. Viszont megfigyeltem, hogy ha utána lezárom az autót, egy fél órás intervallumban jól működik, tehát ha megnyomom az autókulcson a nyitás gombot nyílik rendesen kívülről is, csak pl. reggel amikor megyek dolgozni és eltelt egy éjszaka, akkor már nem jó.
Aki ért hozzá, vagy esetleg volt hasonló jellegű problémája tud hozzá szólni, hogy merre kell keresni a bajt? Összefügghetnek ezek egymással? 10 évig nem volt semmi gond az autóval keveset is ment (70 ezer km.), de persze nem új autó már, így várható volt, hogy idővel jelentkeznek gondok. Nem sürgető őket javítani, de inkább bosszantóak, ezért még is megjavíttatnám, ha van rá módon. Az autószerelő, akinél próbálkoztam nem mondott semmi konkrétat, "produkálnia kell a hibát, hogy lássam mi a gond", szét kell szedni az egész ajtót, 40 ezertől-100 ezerig is lehet a javítás, függetlenül attól, ha csak egy vezetésérintkezési gond van.
1. A csatban a kapcsoló vagy a vezetéke szivat. Diaggal ki lehet kapcsolni a figyelmeztetést (legolcsóbb) vagy meg is lehet csinálni.
2. A végállásokat újra meg kéne neki tanítani elsőkörben. Akku saru le, pár perc múlva vissza (rádió majd kódot kér). Utána gyújtáson engedd le koppig, majd húzd fel koppig. Innentől tudnia kell automatikusan működnie.
3. Passz. Tényleg rá kéne nézni a zárra.
A 2. és 3. tipikus VW konszern hiba, Polonál is volt ilyen, és skodánál is.
Elöregedett alkatrészek, és vezetékezés. Nem kell hinni a szerelőnek, le akar húzni. Egy teljes központi zár csere, max 70 ezer, és 2 óra alatt kész van.
A biztonsági öv is valószínűleg ilyen hiba.
De VW fórumokra nézz fel, ott adnak jó tanácsokat.
Az öv is tipushiba, nekem 2006-os Jettában volt. A csatlakozó, amibe a csat kattan bele, az volt kontakthibás. Csere 20k márkaszervízben évekkel ezelőtt.
Ablak probléma szintén ismerős a jelenlegi Octaviámból. Ezt úgy hagytam.
Rá kellene egyébként nézni diagnisztikával a kocsira. Még a hátsó ajtókban is külön ecu van a zár és ablak működtetésére, hátha letárolt már valami hibakódot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!