Michelin vagy Bridgestone?
Ami nekem fontos lenne az a tartósság, kopásállóság, jobb abroncs szerkezet, tapadás.
Ami között gondolkozok az a Michelin Energy Saver (23-24 ezer ft) körül és az új 2018as Bridgestone Turanza T005 (20 ezer ft körül)
köszönöm.
Az hogy tapad és hogy kopásálló, az két ellentétes dolog, nem tud mindkettő teljesülni. Nézd meg a F1-et, minél puhább hogy jobban tapadjon, annál jobban kopik.
Ugyanez érvényes a közúton is, csak nem 100km alatt fogyasztasz el 2 garnitúra gumit.
A gumik elnevezése segít. Sport-> kopik, de tapad. Saver/Eco, stb -> tartós, de nem tapad annyira.
Évi 10-15ezer környékéig mindenképp sportgumit vennék, 4-5 évesen illik cserélni mert elöregedik, 60e km alatt pedig nem koptatod el ha nem versenyezgetsz az úton.
Évi 20ezer felett már el lehet gondolkodni hogy érdemes-e lassabban járni és ritkábban cserélni gumit (én maradnék így is a sportnál, de kinek mi...)
Mostani új autómon Bridgestone volt gyárilag. Nem rossz gumi, de nekem az előző autómon a Michelin jobban bejött. Ami pedig eddig a legjobban tetszett az a Goodyear (Eagle F1 Asymmetric 3). Ha a Bridgestone lekopik, szerintem ilyet veszek majd rá.
A fentiekhez hozzászólva én akár 6-7 évig is elmegyek egy szett gumival, pedig évi 20-25ekm-t megyek. Esetemben az egyenletes autópályás autózás nem igazán koptatja a gumikat. Még így is kb 3-4mm profil van, de már megjelennek az első mikrorepedések a felületen. Ekkor kuka.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!