Daihatsu Charade móka pályaautó: motorcsere, vagy turbo?
Ugye ismerjük a jó öreg 1.3as Charade-t, aminek a szteroidos 1.0-s turbós kistesója 100 lónál is többel bírt, de ennek a 90-e se egy rossz dolog. De...
Szóval, amatőr pályaautónak szánnám, forgalomból kivont, szállítóval a pályához víve, stb. Tudjuk, lacházán FRT, máshol szlalom, s pályanap.
Gondoltam kicsit tovább gondolom ezt az egészet, s még többet hozok ki ebből az ékszerdobozból (tudom, tudom, ennyi macera meg pénz beleölés után lehetne venni valami jobbat is, de hát, gyerekkorom óta szerettem ezt a kis bigyót :) ): ez vagy motorcsere, vagy turbósítás.
Előbbire láttam magyar példát is (hahu-n valaki lepapírozott (kalapom emelem előtte, mennyi bürokrácia lehetett azzal) 1.6os Applause motoros Charade-t árult, nem is sokért), utóbbiról inkább külföldi netes oldalakon olvastam (Dél Amerikában pl nagyon szerették szintén ezeket a kocsikat, így akadt ilyen átalakítás is).
Nos, kérdés: szerintetek melyik éri meg jobban időben, szenvedésben, pénzben, s melyik hozza a jobb feelinget?
Van egy olyan kis sanda gyanúm, hogy a turbósításba beleőszülnék, de még sosem csináltam olyat (persze ezért szakihoz is kéne mennem vele; szerencsére van 1-2 távolibb kontaktom ilyenre), de a motorcsere meg valahogy megöli a 'lelkét', még ha házon belül is történik a dolog.
[ahogy olvastam neten, a kocsi elbírja mind a kettőt komolyabb átalakítás nélkül is; azaz nem kell csilliárd forintos új fékrendszer, meg felfüggesztés, meg miatyánk hozzá]
Szívó motort nagyon sok macerával lehet turbósítani, még olyan márkáknál is, ahol szarásig van hozzá turbós aftermarket cucc. pl. BMW, Honda stb.
Úgy érdemes ilyesmit elkezdeni, hogy megnézni a neten, milyen turbósításhoz alkalmas alkatrészek elérhetőek hozzá. Periférikus cuccok, nagyobb injektor, ac, cooler és a szoftveres része, pl. egy alap megasquirt vezérlő mindenhez hozzá rakható szinte, tehát azoknak csak a pénztárca szab határt.
Ilyen ritkább, nem széles körben elterjedt motorknál az lehet gond, hogy le kell gyártatni hozzá a turbós leömlőt, honnan szerzel hozzá kis sűrítésű dugattyúkat, tehát amiket egyedileg kell megoldani.
A turbós motorokban sok potenciál, fejlődési lehetőség van, de bonyolultabbak, érteni kell hozzá.
Ha beletennél egy nagyobb szívót, ott meg olyasmiket kell megoldani, mint a motor felfogatása, kell e másik váltó, féltengely jó lesz e, elfér e minden a motortérben. Ha nem magadnak csinálod, nem tudsz fémmel dolgozni, fúrni, faragni, hegeszteni akkor abba sem érdemes belekezdeni.
A helyedben szereznék bele egy turbós gyári 1.0-át és azt húzgálnám tovább.
Az 1.6-os Applause motor beletételnél elvileg nagyon kevés dolgot kell csak mókolni (a váltóban kell valahogy az 1.6os gear-eket az 1.3-as dobozzal összeszeretni, de az se annyira komoly kihívás ahogy más mondta).
1.0t állati lenne, de hát szerintem szinte lehetetlen csak a motort találni abból :( Ugye egyben meg 1.5 misi körül mennek
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!