Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Golf 4-et érdemes cserélni...

Golf 4-et érdemes cserélni BMW E46-ra?

Figyelt kérdés
Tudom, hogy mindkettő nagyon öreg autó. A golf az első kocsim, viszont ez a BMW típus legalább 10 éve nagy szerelem számomra, ezért szeretném lecserélni rá. Max 1-2 évig tartanám meg, aztán vennék valami 5 évvel fiatalabbat.

2018. máj. 19. 10:23
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
Kb addig lesz meg neked a BMW és addig lesz neked álom amíg elöször el nem romlik. A helyedben megtartanám a Golfot mert azt legalább egyszerű javítani. De még a Golfnál is van megbízhatóbb autó.
2018. máj. 19. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
#6: Az E46-osok tényleg nem öregszenek valami szépen. De az E90-ek egyenesen csúnyán - és a kérdező meg gondolom 1-2 év múlva majd E90-et szeretne. De hát egyszer-kétszer mindenkinek bele kell szaladnia pár pofonba az életben.
2018. máj. 19. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 A kérdező kommentje:
12-es! Nem hiszem hogy valaha is E90-et szeretnék. Nem vagyok BMW fan, és csak az E46 ilyen nagy szerelem BMW számomra. Korábbi kommentben leírtam pár másik kocsit amik a "egyszer az életben kell hogy legyen" listámon szerepelnek.
2018. máj. 20. 00:06
 14/15 anonim ***** válasza:

Ezt egyszerű kifejezni: Sosem érdemes egy ilyen BMW-t venni, de ha ez az ember álma akkor nincs más lehetőség mint bele vágni!


De első és legfontosabb, hogy először egy jó BMW szakit keress, aki megbízható, és nem húz le! Van ahol ha meglátják a BMW emblémát, akkor egy olajcseréért is el akarnak kérni 60 ezret.

Különösen E46 szakit érdemes keresni, mert ők már tudják minden kínját ennek a szériának, míg a szervizek nagy része azt sem tudja hogy pl a kiegyenlítőtartály az erősen gyenge pont és meg kell nézni mindenhol hogy nem-e kezdett el megrepedezni.


Szerintem ez olyan tipikus autó ahol az aranyközéputat kell megvenni. Hogy miért?

Azért, mert sok olyan baja van, amit ugyanúgy érdemes kicserélni a 3 millióért vett példányban, mint az "500 euró tesó csak vidd már ezt a romot" állapotúban.


Ott van például a hűtőközeg. Köztudott hogy pocsék műanyagot használt a BMW, ezért első és legfontosabb teendő kicserélni a kiegyenlítőtartályt, a hűtőcsöveket(tömítőgyűrűvel!), termosztáttal, vízpumpával együtt mindenestül.

Tipikus rákfenéje ezeknek hogy bármikor kilyukadhat a kiegyenlítőtartály és akkor megfőzik a motort, ezért a patika állapotún is érdemes kicserélni, mert ki tudja milyen régi a benne lévő. Ez rögtön egy 50-60 ezres mutatvány(+munkadíj ha nem magad csinálod), de kevésbé fog fájni egy középáron vett példányon.


Emellett a tömítéseket: szelepfedél, olajszűrő ház tömítés, olajteknő tömítést fixen érdemes kicserélni.

Kellemetlen ezt így egyszerre, főleg ha nincs is hibajelenség épp, de inkább csinálja meg az ember egyszerre, minthogy ezek miatt minden héten sorozatban összefhossa magát a kocsi és arra menj le hogy egy kisebb tó van a kocsi alatt, mert kifolyt az olaj vagy a hűtővíz.


Első futóműben hála a magyar utaknak, a lengőkart(de minimum a nagyszilentjét) évente kell cserélni, a hátsó futóművet meg érdemes egyszerre kivenni úgy ahogy van, és kicserélni az összes szilentet, csapágyat, stb-t (van benne vagy 16 darab), mert ezeket még a drágább példányokban sem gyakran cserélik.


Ez sem egy olyan brutál nagy összeg, az első lengőkarcsapágy szett 15 ezer ft környékén van, a hátsó szilentes mindenes meg úgy 50-60 ezer forint, de mégis csak máshogy érinti az embert ha ezt úgy kell megcsinálni hogy alapból a legdrágább autót vette meg.


Van még 1-2 idegesítő hibája(szélvédő előtti műanyag elrepedezik, illetve az elektromos ablak feladja a szolgálatot, plusz a tetőkárpit leválása), de a leírt dolgokat egyszer kell megcsinálnod, és (a lengőkaron kívül) 1-2 apróbb hibán kívül jó pár évig üzembiztos autód lehet, amit imádni fogsz, de ehhez az is kell hogy eleinte képes legyél rá áldozni egy nagyobb összeget.


Vannak akik úgy vannak vele hogy megveszik, aztán ha valahol folyik akkor megcsinálják, de hamar elég hamar megutálják amikor hetente szét kell szedni mert mindig máshol folyatja a cuccot, kopog a futómű, stb.

2018. máj. 20. 01:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
Azért egy 4-es Golfot relatíve olcsón fennt lehet tartani és nem kell a sufniban mókolni hozzá. Golf 4-ből benzinesben még mindig lehet jókat találni, addig az e46 javában már lerugott, 320d -330d meg a 320i -tól felfele sorhattal szét vannak már gyilkolva. Amikor 2,5-3 millákat kérnek egy patikáért, még ha igaz is, inkább vennék valami szolidabb fiatalabb járművet. Hiába na, eljárt az idő felettük, arra jók már ezek a Bmw-k, hogy locsold rá a pénzt.
2018. máj. 31. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!