Fiat Punto 55 SX 1995. Valaki találkozott már ezzel a hibával? Leírás alul!
Először is azért fordulok hozzátok, mert már körülbelül 5 szerelőnél volt az autó és sajnos egyik sem jött rá a problémára csak fizettem, de a hiba sajnos még mindig fent áll, így gondoltam hátha akad itt valaki olyan akinek volt már hasonló gondja ezzel a típussal. Tehát ez a hiba úgy kezdődött, hogy az autó egyszer csak folyamatos gázadásnál úgy csinált mintha kihagyna a motor(nem reagált gázadásra, csökkent a fordulat, kivillant a befecskendező lámpa a műszerfalon) aztán egyszer csak gondolt egyet és ment tovább..Mikor eljött a nap, hogy a szerelő megtudja nézni sajnos oda felé az autó ugyan így csinált, de már nem ment tovább hanem megállt és nem indult be(nem forgatta a motort, és eltűnt a befecskendező lámpa a műszerfalról). Ekkor elvitte a tréler a szerelőhöz, aki szerint egy vezeték zárlatos volt és az miatt volt a hiba, de már nem jelentkezik a hiba mehetek érte(ez volt 20 ezer). Elhoztam az autót, 1 óra múlva mennék vele a dolgomra, de körülbelül 10 méter után ugyancsak megáll és nem indul. Hívom a szerelőt, meg nézik megint, az egyik panel zárlatos volt(10 ezer forint garanciásan). Másnap reggel ugyan úgy körülbelül 2 kilóméter után megáll nem indul..Ki jöttek a szerelők, levette a csatlakozót a motorvezérlőről 15 mp. múlva vissza, és láss csodát pöccre indul az autó..attól a probléma ugyan úgy jelentkezik, de ezzel a kis trükkel megoldható gyorsan. Ekkor kerestem egy másik szerelőt aki a Fiat szakszervízben dolgozik, szerinte immobiliser baja van az tilt le és azért nem kap benzint az autó. Ki cserélte a immo kábelét de így is ugyan úgy fent áll a hiba..azt tanácsolta hogy lövessem ki az immot ami 70 ezer forint alaphangon is, de korántsem biztos, hogy ez a baja, mert sajnos a hibakódot nem lehet belőle kiolvasni, mert régi típus és sajnos nincs hozzá program a szakszervizben sem..Felhívtam egy másik szerelőt, szerinte a lamda szonda és a katalizátor miatt van ez a hiba és ki kell vágni belőle. Ezt két szerelő kiröhögte, hogy ez hülyeség és ilyen problémát nem tud csinálni egyik alkatrész sem..
Szerintetek mi baja lehet? Valakinek volt már ilyen?
Ami még fontos lehet, hogy ezt hideg meleg motorral is csinálja, sajnos kicsit eszi az olajat, és azt vettem észre, hogy a városi forgalomban tehát váltás gyorsítás mellett többször jelentkezik ez, mint például amikor folyamatosan megyek átlag 90 km/h sebességgel 5.-ben.
Ez a legnagyobb probléma, hogy egyik szerelő sem mér semmit, csak vaktában cserélgetnek. Pedig a hibakeresés alapja a mérés.
Például az üzemanyagnyomást megmérte valaki? Mindig az elektronikát hibáztatják ilyen és ehhez hasonló hibákért, pedig sok esetben a hibaok tisztán mechanikus eredetű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!