Melyik motorelrendezés szerinted a legjobb?
Sor 1-2-3-4-5-6, v akárhány, boxer 2-4-6, wankel...
stb
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hm?
A Szergejben egy V12-es kétütemű dízel van 150 literes A Nohabban pedig V16-os szintén kétütemű dízel 149 literes összlökettérfogattal.
Soros motor egyikben sincs, bár a tankokhoz nem értek, de ott is enyhén szólva kétlem hogy soros lenne az a 12 vagy 14(?) hengeres.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Wankelt karban kéne tartani, örök élet akkor."
Hát ha nem zavar, hogy elárasztja a motort ha indítás után túl hamar leállítod és hogy 5-6 évente szét kell szedni a motort, akkor akár lehet jónak is mondani.
A teljesítmény/térfogat mértéke csalóka, mivel valójában 3x fel kéne szorozni, a valós térfogat mértékhez. Ez a térfogat meghatározásának mikéntjéből adódik (ottó motorokra volt kitalálva)
Tetszik nekem is a technológia, de egyszerűen megoldhatatlan hibái vannak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nekem V6 vagy sor6, jelenleg van is mindkettő. Pont az a méret, ami már bőven elég erős, de még tankolni és fenntartani is bírom. Ja és nagyon finoman járnak, pedig a V6-os az dízel. Persze, a V8 még tökéletesebb, de alapvetően semmi értelme nincs, nekem volt, és csak a gatyám ment rá a tankolásra, egyéb haszna nem volt.
A boxer kicsit túl van sztárolva szerintem, a wankel pedig egy beteg konstrukció, és nekem a karaktere sem tetszik, mert pörgetni kell mint állat.
Ja még a sor5-ös motorok is szuperek, elég finom a járásúak, és ugye különösen szép hangja van. De ez egy nagyon kihalófélben lévő elrendezés.
Nézzük csak az érdekes dolgokat. 1 henger azért jó, mert nagyon kevés alkatrészből áll, viszont minden szinten kiegyenlítetlen.
4 henger és 4 ütem, az maga a dögunalom. Első fokon tökéletesen kiegyenlített, másod fokon nem. Az egyetlen tökéletes egyensúlyban lévő motor a sor 6 (És persze V12), ami viszont nagyon hosszú, problémás a hűtése, hosszú tengely hajlamosabb a törésre, hosszú hengerfej a vetemedésre. A V6 türhető egyensúlyt (de nem tökéletes) mutat, kellemesen rövid a motor, viszont 2 henger tömb, 2 hengerfej az sok alkatrész, sok hiba lehetőség. V8 az csak egy dupla sor4. A boxer 1 fokon egyensúlyban van, viszont nagyon lapos a motor, ezért alacsony súlypontot ad a járműnek. (A dupla hengerfej probléma boxernél is fennáll)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!