Opel Vectra B 2. 0 16v (X20XEV) Hűtőventilátor miért csak a legnagyobb fokozaton megy?
Figyelt kérdés
Eddig, ha jól emlékszem 3 fokozatban ment hőfoktól függően(80 körül egy lassabb, 90 körül egy közepes és 90 felett egy gyors)Most viszont olyan mintha csak a közepes/gyors menne(pontosan nem tudom, rég ment a hőfok 90 felé) Mértem az akkunál a töltést, alapjáraton 14.5, ha mindent bekapcsolok(világítás, ködlámpa, fűtés, ablakfűtés, rádió...) 14.1-2v viszont ha bekapcsol mellé a hűtőventilátor, leesik 13.7-8v-ra. Valami ötlet, mi okozhatja ezt?2018. ápr. 28. 14:07
1/10 anonim válasza:
Két fokozatú volt az régen is. 80 foknál fölösleges lenne hűteni a motort, kb. ott nyit a termosztát. A töltésed is jó így.
2/10 A kérdező kommentje:
Akkor lehet rosszul emlékszem, de 80 foknál már beindul és 85 fok fölé is ritkán meg a hőfok.
2018. ápr. 28. 14:46
3/10 A kérdező kommentje:
Tegnap mentem vele 120km-t, és egyszer sem ment a hőfok 85 fölé
2018. ápr. 28. 14:49
4/10 A kérdező kommentje:
Rossz lenne a hőgomba?
2018. ápr. 28. 14:55
5/10 anonim válasza:
Tulajdonképpen mi a probléma? Amiket eddig elmondtál hibaként, az mind teljesen normális.
Ha megmérik a vérnyomásodat, és jók az értékek, akkor szerinted rossz a vérnyomásmérő?
6/10 A kérdező kommentje:
Az alap probléma az az volt, hogy az autó új akkuja 2 nap alatt lemerült. A generátor töltött 14.5v-al de az akkuhoz nem jutott el csak 13.4v. Egy vastagabb sodrott réz kábellel elvittem a pozitívot az akkura, így már van rendes töltés. Viszont ha leállítom melegen a ventilátor ugye még kb 1percig pörög. Ha rövidebb utakat megyek, leállítás után nehezen indul(akku, nem önindító). Megmértem ha semmi nem megy, 14.5v a töltés, felmelegszik a motor 80c-re beindul a ventilátor leesik a töltés 14v-ra, míg ha hidegen bekapcsolok minden fogyasztót(a hűtőventilátor nem megy) a töltés 14.2v. Nekem csak az volt fura, hogy a hűtőventilátor egyedül jobban megterheli a hálózatot mint az összes többi fogyasztó együttvéve, de ha ez normális akkor nyilván nincs vele gond, csak érdekesnek találtam. A hőfok pedig eddig mindig 90c állt most meg 82c-nél csak akkor megy feljebb egy kicsit, ha állok pl a pirosnál de akkor sincs 90c közelében.
2018. ápr. 28. 18:25
7/10 A kérdező kommentje:
Ezért gondoltam, a ventilátorra, hogy túl hamar kapcsol be és nem hagyja felmelegedni a motort, de az is lehet, hogy a termosztát nem zár. Mindenesetre most feltöltöm az akkut teljesen, aztán megnézem, hogy így rendes töltés mellett, hogy bírja!
2018. ápr. 28. 18:34
8/10 anonim válasza:
Inkább azt nézd meg, nem rabolja-e valami az áramot, ha minden ki van kapcsolva. A levett aksisaru meg az aksi közé egy multiméter áramerősség mérésre állítva.
9/10 A kérdező kommentje:
Rendben, köszönöm!
2018. ápr. 28. 21:21
10/10 anonim válasza:
"A hőfok pedig eddig mindig 90c állt most meg 82c-nél csak akkor megy feljebb egy kicsit, ha állok pl a pirosnál de akkor sincs 90c közelében."
Ez tipikus termosztát hiba, de az akku problémádra ez nem lehet megoldás. A termosztátot érdemes megnézned - ha rossz, ingadozik a hőmérséklet, télen előfordul (fűtés mellett), hogy a mutató ki se mozdul.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!