Mi ez a sok japán márkákat és európai márkákat fitymáló kérdés?
Én pont az ellentét mondom.
Az USA-ban nagyon népszerűek a japán autók, az eladási statisztikáik közel olyan jók, mint a hazaiaknak.
Igen ám, de az amerikai és az európai piac óriási a különbség.Bizony Európában nem lehet eladni egy autót azzal,hogy nesze van benne klíma meg pohártartó.
A japán gyártók a német, francia gyártókhoz képest alig költenek innovációra, az autóik nem fejlődnek olyan ütemben, mint az európaiak, sőt kifejezetten unalmasak.
Például, ami ma "extrának" számít egy Toyotában, azt egy Volkswagen vagy egy Renault 10 éve tudja.
Európában nem teljesítenek jól ezek a márkák, nem véletlenül.Nem hajlandóan egyedi modellpalettát és dízelmotorokat fejleszteni az európai piacnak.
Egy átlag nyugat-európai százszor inkább ül be egy német vagy francia gyártó által készített autóba, mint egy japánba, mivel előbbiek tudása messze meghaladja már alapverziósként is az utóbbit.
Nyilván, Kelet-Európában más a helyzet, itt az ízlés sokaknál nem olyan fontos.
A megbízhatóságról meg annyit, hogy csekély vagy nem létező innovációval könnyű megbízható autókat készíteni.Minden innovációs megoldás, minden újítás egy kockázat, de ha nem kockáztatnánk, akkor még mindig Opel Kadett/Zsiguli szinten lennének.
Én szeretem Japánt, mint országot,kultúrájukat, viszont az autógyártási filozófiájuk nagyon keleties, "jó az úgy".
Érzem a különbséget. Valóban jobban néz ki. De most három kiló jobban kinéző fos műanyag miatt aki inkább a rözsót veszi annak teljesen mindegy. A francia mindig is hú de nagyon kényelmes volt, persze csak addig amíg a kényelem extrák működtek.
A Toyota népautó a Suzuki meg nem? Érdekes. A Suzuki is legalább van akkora népautó mint a Toyota.
11#
A Suzuki egy költségérzékeny márka, ami az árával hódít és nem a tudásával.
De a Toyota a Volkswagen mellé pozicionálja magát, kvázi középmárkának nevezi magát.Ennek ellenére a fedélzeti szolgáltatásait tekintve, anyaghasználatát nézve, inkább a Suzukira hasonlít.
Menj ki Németországba és nézz körül, elsősorban német autóból van a legtöbb értelemszerűen, utána jönnek a franciák, majd a koreaiak.Toyotából,Suzukiból meglehetősen kevés fut Nyugat-Európában, ott inkább a kifinomultabb autókat szeretik.
A Toyota Kelet-Európában népszerű, mivel szegényebb és kissé igénytelenebb a lakosság.
Teljesen mindegy mivel hódít a Suzuki ha népautóról van szó legalább annyira nép mint a Toyota.
Nyugat Európában nyilván más a helyzet, ott megveszik a hatzónás didzsit klímás folcvágent, mer menő . Értelmetlen de megveszi. Ott öt évente újat vesznek, tehát az igényes műanyag meg az extra fontos . Öt év múlva úgyis elviszik keletre mégha nem is működik semmi a lefingott franciába.
Azért van Suzuki bőven Németországba is. Cross négy esix ízék.
És azt ne felejtsük el, hogy még mindig él a dolog hogy a nyugati piacra meg a keleti piacra szánt autók nem egyformák. Teljesen mást gyártanak keletre mint nyugatra.
Ódiból például keletre bármi jó. Amerikába csak ótómata autók mennek. Szóval van választék anyagba felszereltségbe is bőven. De ezt a piac határozza meg mindig .
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!