Mazda E2200 miért ilyen lassú?
Kb. 20 éves platós autó, az a probléma vele, hogy brutálisan rövidek a fokozatok benne vagy a diffi, de a kettes olyan, mint más autókban az egyes, soha nincs is egyesből indulva. 5.-ben ordít a motor háromnegyed gázon és 60-70-nel megy csak, a településeken is át lehet menni vele ötödikben annyira rövid.
Ezek gyárilag ilyenek vagy valaki mukucsolhatta már? Nem valami erős, úgyhogy megrakva amúgy sem megy többet 50-nél, de üresen simán mehetne 90-100-at mert erő lenne, csak áttétel nincs. :(
Rakottan meg egyel kisebb fokozatba kéne dobni, a sebessége nem változna így. Ha ezek gyárilag is ilyenek akkor elég idióta egy megtervezés szüleménye.
Gondolom teher áttétel van benne.
Most vetted?
Mi volt szép?
Diffi cserével együtt már diffizárat is meg kéne ejteni, mert nagyon könnyen elkapar. De ez magában az autó értékének a fele. :D
Viszont sokkal használhatóbb lenne és visszatérül az ára, már eleve a nagyobb terheletlen sebességgel is.
"meg kéne ejteni, mert nagyon könnyen elkapar."
Platós, hátsókerekes autó tulajdonsága. Súlyt rá, aztán van tapadás! 😀
"Viszont kimehetsz vele a világból akár padlógázon is, mert a motor szerkezete a teljesítményéhez képest rohadtul erős."
Pont ez a baj, hogy nem erős. Nem véletlenül kopott ki nagyon hamar kb mindenhonnan, a Tranzitok, Sprinterek,Daily-k és Ducatok megeszik reggelire alacsonyabb fogyasztással. Egyik ismerősömék cégében volt ilyen mazdából vagy 10, meg néhány Ducato. A Mazdákat évente kétszer hengerfejezték mert szét lettek hajtva úgy, hogy a sofőrök max 90-nel járhattak velük ( többet mondjuk nem is bírtak :D ).
Ahol még használják, vidéken, eldugott helyeken, Pesten ott nem mennek nagy távokat vele, kis távokat sem nagy tempóban. Én is láttam E2200-t amire !!3tonnát" raktak fel, elvitte igaz 50-nel. Meg láttam Sprintert is 6 raklap RedBullal - csak ez utóbbi autópályán ment :D
Azért nem kopott ki végleg mindenhonnan, mert egyszerű, faék, adagolós, elektronikamentes őskövület és olcsón meg lehet taknyolni és helyben bohóckodni jó még az.
Ez a konstrukció egyszerűen nem felel meg az európai 3,5 tonnás munkákhoz. Már a saját korában is hulladék és elavultnak számított a 2.8-as Ducatok mellett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!