Okozhat gondot, ha az autóba 5W40-es olaj helyett 10W40-est töltenek?
Nekem a Mazdámban 7 év alatt 5 féle olaj volt benne. 15w40,10w40,10w30,5w30 és 5w40. Semmi baja nem lett.
Persze a legjobb bele a gyári előírtak, a 15w40 inkább ladákba meg ősrégi kocsikba való, csak egyszer volt benne amikor vettem, mert se én se az akkori szerelőm nem értett hozzá :-)
Ha a gyáró a ta autód motorjába a 10W40-et is jóváhagyta, akkor semmi gond nem lehet.
Ha nem, akkor lecserélném. Nem feltétlenül kell azonnal, de a következő cserét előrébb hoznám. Igazság szerint hideg időben gond csak a hidegen sűrűbb olaj.
A viszkozitáson kívül még van pár paraméter amit érdemes betartani a gyártó előírásai szerint.
Ja, a másik kérdésre is válaszolva:
A hidegen sűrűbb olaj, a viszkózussága miatt nehezebben szivattyúzható. A szűk járatokban lassabban tudja átnyomni a szivattyú.
Ha állt az autód, az olaj nagy része lefolyt szépen az olajteknőbe. Ezt onnan fel kell juttattni a motor legfelső pontjáig, ami általában a vezérműtengely környéka szokott lenni. Ha ezt nehezeben tudod megtenni, hidegindításkor több ideig jár a motor nem 100%-os kenéssel. Amiatt fokozódik a kopás minden mechanikus alkatrésznél.
Nyilván ez sem egyik napról a másikra okoz érzékelhető gondot, de ha valaki évekig így jár, az már probléma.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!