Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért ilyen irreálisan drágák...

Miért ilyen irreálisan drágák a csopperek?

Figyelt kérdés
Példaul 25éves Yamaha Virago 535, ősöreg tehnika, léghütés, karburátor stb. Kb ugyanannyiba kerül mint egy sokkal modernebb 2000 utáni injektoros, vizhütéses utcai motor. Ez csak egy konkrét példa, de rengeteg más régi csopper is hasonlóan irreális árakon mozog.

2018. márc. 31. 20:23
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
A csopper vagy chopper, sosem tudom melyik forma az elfogadott, szóval ez egy életforma, nem egy racionális motor. Ugye az utóbbi években dúl a hipszer láz, gondolom tudod mit jelent a hipszterség, ha nem, akkor nézz utána. Na és ehhez kitűnően illik a chopper mint közlekedési, vagy villantási eszköz, főleg a régebbiek.
2018. ápr. 1. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:

"csopper" Ez a fogalom nagyon elterjed és mindenféle motorra ráhúzzák ami V2-es és dörmög...


Vannak "Chopperek" illetve "Cruiserek" Általában ezt a kettőt egybe vonják tévesen.


A Yamaha Virago az egy Cruiser.

Miről is ismersz meg egy Cruisert?

Szoknyás sárvédő,teli króm blokk,dupla kipufogó,fedélzeti számítógép,hatalmas fejidom,háttámla,esetenként csomagtartó avagy oldalkocsi.


Chopper: Teljesen csupasz motor. Hegesztett váz,benne egy túl méretes V2-essel.Hátul irdatlan széles gumival..nagy ritkán kilóméter óra is van.Nagy divat még ezeknél a tökig leültetés ami szinte alkalmatlanná teszi az országúti használatra.Éles,kiálló vasdarabokkal szegélyezve amit dísznek csúfolnak.


A kérdésedre is válaszoljak egy kicsit.A motorok ára azért nem csökken az évek múlásával,mert nem lesznek elavultak.A motor az motor.Ha külön a Cruiser kategóriát nézzük,akkor azért,mert nem gyártottak sokat,s a meglévő darabok is csak fogynak.

2018. ápr. 2. 00:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:

12-es

Az nem magyarázat, hogy a motor az motor, és azért nem csökken az értékük. Mert 10-15 éves, még mindig nagyon kifinomult technikájú 1000-res sportmotorokat fillérekért utánad dobnak. Pedig a motor az motor, nem? Én azért nem adom el az enyém, egyszerűen pazarlás lenne eladni a tökéletes GSX-Rt, aztán egy évben ha néhányszor megyek vele, már megéri.

2018. ápr. 2. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
Én inkább vennék egy 20 éves cruisert mint egy 20 éves sportmotort. A sportgépek is megdobbantják a szívem, de azokból csak újat vennék, mert az öregebb sportmotorok 80%-ban szét vannak hajtva. Viszont egy cruisert nem azért vesz az ember hogy hajtsa, hanem hogy alapjáraton kimenjen vele a világból. Túlméretezett a blokkjuk, hiába az akár 1500 köbcenti, nincs 70 lóerő. viszont nyomatéka van bőven, ami a V2 hengerelrendezés miatt szinte minden fordulaton a rendelkezésre áll. A sor4 sportmotorokat meg pörgetni kell, kihegyezettebbek és karbantartásra igényesebbek, cserébe mennek 200 fölött. 10+ éves korára egy sportmotor jobban amortizálódik mint egy cruiser, azért is van magasabb áruk. Na meg persze króm hátán króm, amit szintén meg kell fizetni. De az érzés mikor ráülsz és tol a V2 meg dübörögnek a kipufogók, az minden pénzt megér. Nem kívánja hogy húzd neki és kinyírd magad, én ezért maradtam a cruisernél.
2018. ápr. 3. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 A kérdező kommentje:
Valóban, a virago tényleg cruiser, nem pedig chopper. Tehát akkor maga a kategória miatt értéktartóak ezek a motorok? Egyszerüen kevés van belőlük, és ezért drágák? Ha megnyitok egy apróhirdetési oldalt, és kategóriánként listázom az eladó motorokat, akkor nemsokkal kapok kevesebb találatot, mintha utcai motort keresnék. Az amortizációban viszont látom a logikát, ezekből a lomha v2esekből valószínüleg tényleg nem nehéz széthajtottat találni
2018. ápr. 3. 23:04
 16/16 MardEL 66 válasza:
Azért nem veszít az értékéből, mert az idő elteltével nem lesz rosszabb (persze ha jól karban van tartva) kb 300-400000 km után kéne felújítani a blokkját egy jó Cruisernek amit kb az átlag futásteljesítménnyel nézünk 20 év kb 50000km-rel még jó pár év van hátra 😁. Persze ehhez hozzájárul a csere periódusok betartása amit a Cruiser tulajdonosok be is tartanak. Ők nem sajnálják a minőségre a pénzt és házilag sem berhelik mint pl egy 1200-es Zsigulit és az olajcseréket sem hanyagolják el általában. Továbbá ezeket ritkán használják napi szinten mint más motor típusokat így 20 évesen is több szalon állapotú még, kevésbé amortizálódik,amennyivel kisebb fordulaton pörög a speed motorokhoz képest annyival kevésbé is kopik. Ritkán tartják az utcán így nem rohad el az esőben szintén 20 év alatt hasonlóan egy autóhoz. Stb..
2018. aug. 5. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!