Skoda octavia vagy mazda 6?
A Mazdánál a rozsda miatt kell óvatosnak lenni. A benzinmotorjai nem rosszak, kivéve talán a 2.3-ast. Úgy tudom, azzal szoktak gondok lenni, a többi jó. Dízelt nem vennék belőle.
Az Octavia bizonyos szempontból ésszerűbb választás, de körültekintést igényel a vásárlása, mert van néhány motor, ami nem problémamentes. A szívet is kissé kevésbé dobogtatja meg. Nem ronda autó, de nem is izgalmas. Ez igaz a vezetési élményre is. Az 1.6 benzin nem rossz, de nem túl dinamikus vele az autó. A dízeleknél a BXE és BLS kódúak néha kikönyökölnek, ezért megelőző jelleggel hajtókarcsapágyat és -csavarokat érdemes cserélni, ha igazoltam nem történt meg. A 2.0 PD TDI-k vásárlása is körültekintést igényel, ezeknek több kényes pontjuk is volt. Nem tudom minden motorkódra levetítve, de volt egyszer a Siemens PD elem hiba, ami tömegesen fordult elő. Ezekből a legtöbbet cserélték mára garanciában, de nem árt odafigyelni rá, hogy megtörtént-e. Ezekben volt a hirhedt hatszögtengelyes olajszivattyú hajtás is, ami miatt szintén ki tud könyökölni a motor. Ez is orvosolható probléma, de ez már nagyobb beavatkozás a motorba, így költségesebb is.
Alapjában véve szerintem mindegyik jó autó, de egyik sem tökéletes. Ha csak problémamentes helyváltoztatásra kell, akkor talán az 1.6 benzin octaviát mondanám a legésszerűbb választásnak.
A 1.5 millió egy kicsit karcsú, 1.8 körül érdemes kezdeni a nézelődést. Mazdát nem vennék ennyi idősen, lehet a motor megy, de sokba kerül a lakatolás. És nem a látható helyeken rohad elsősorban. Szokták mondani hogy a motorcsere olcsóbb és könnyebb mint kilakatolni az egész karosszériát.
Skodából 1.6 benzin, a 102 lovas a jó, az FSI érzékeny mindenre, ennyi idősen nem jó választás. Viszont borzalmasan túl vannak árazva a felszereltséghez képest, a legtöbb alapfelszereltségű, még egy bőrkormány sincs benne (persze lehet ez csak az én fétisem).
#2-es jól összeszedte a dolgokat, de pontosítanék:
Az 1.6 benzinnél a nem rossz az csak az MPI motorra értendő.
A BXE blokkoknál csak a 2007-es modellévet érinti a hajtókar csapágy probléma.
A BLS blokk esetében érdemes DPF nélkülit venni (ennél a blokknál opcionális volt a DPF.
A 2.0-s dízel blokkokat akkor is kerülném, ha mindent elvégeztek rajtuk. Felesleges kockázat.
A típushibákról itt olvashatsz még:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!