Milyen használt autót vegyek 4,5- 5 millió forintból?
Amiket eddig néztem:
Audi a6, vw passat/cc, skoda octavia
Amiket te néztél, azok kőzül talán az Octavia a legjobb választás
Amúgy én egy Toyota Avensis-t ajánlanék, 2011-2013 körülit
Rengetek helyen olvasni, hogy drága. Szóval ez nem is igaz?
Mennyivel kerul többe egy 2012-es audi a6 (c7, 3.0 TDI) karbantartása, mint egy kb 2014-es VW passaté?
"Egy ilyen autó tulajdonlásának a feltétele, hogy elég vastag a pénztárcája, és nem fél használni, illetve ha használni kell, akkor szívesen használja. Ez azt jelenti, hogy esetlegesen mosolyogva kifizet 500-600 ezret, mert önnek BMW-je vagy Mercedes-e van, és ez megéri önnek. Nem tudja senki megmondani, hogy mikor megy tönkre, lehet, hogy évekig szinte csak tankol, lehet, hogy milliókat költ majd el rá."
Ugyanez igaz az összes felsőközépkategóriásra, drága az alkatrész, drága javítani. Pl. egy 3.0 V6 TDI-n a vezérléscsere fél-egymillió forintba kerül és ott is van kéttömeg,kuplung,turbo,befecskendezés, vagy rosszabb esetben egy automataváltó amiben ha nem cserélték az olajat (és nem tudod ellenőrizni, hogy cserélték-e) akkor milliókba kerülhet a javítása.
Ezek az autók nem véletlenül kerülnek újkorukban 10-20-30 millió forintba. Az idő és a megtett kilométerek (ezt pedig előszeretettel tekerik vissza, hidd el, hogy nem azért vesz meg valaki egy ilyen autót ennyiért, hogy aztán évi ötezret menjen vele) előrehaladtával bőven van mit javítani/cserélni rajtuk, de az új alkatrészek ára ugyanannyiba kerül (vagy többe) mint amikor beépítették Őket. Ha ilyet vennél, alaposan járj utána a típusnak, lépj be a típus FB csoportjába (ha van), kérdezz meg tulajdonosokat, olvass utána a motortípusnak és lehetőleg ismerőstől, újkora óta ismert autót vegyél amit végig rendesen szervizeltek. Ezekkel tudod nagyrészt minimalizálni annak az esélyét, hogy egyszer csak nagyon sokat kelljen rá elköltened, de kizárni ezzel sem lehet, mert ami elromolhat az el is romlik.
Köszönöm a válaszokat.
Azért érdekel a dolog, mivel ha mondjuk az audi fenttartási költsége nem sokkal drágább egy VW passaténál, akkor inkább a szebb és jobb audit venném, még ha drágább is maga az autó.
Karbantartásra lenne pénz, de nem szeretném az autóèrt kiadott pénzt megduplázni 2-3 év alatt.
Egyrészt, a 3.0 TDI-n nem is kéne cserélni a vezérműláncot soha, általában olyan autókon megy tönkre, amelyeket állandóan padlóznak.
Aztán van a 3.0 TDI-n is turbó, befecskendezők, váltó, ilyesmi. Pont mint egy 2.0 TDI Passaton. Akkor mivel lenne drágább az Audi?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!