Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van a legtöbb teherautób...

Miért van a legtöbb teherautóban és munkagépben dízel motor?

Figyelt kérdés
Gondolom a nyomaték/fordulatszám/súly arányára vezethető vissza, de szeretném ezt részletesen megérteni.

2018. márc. 27. 19:46
 1/10 anonim ***** válasza:
49%
Meg nem erzekeny az uzemanyagra
2018. márc. 27. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
60%

mert hatásfokban sokkal jobb mint az otto motor


kevsebbet fogyaszt a diesel, és nagyobb nyomatékot ad le, és a munkagépeknél a nyomaték a lényeg.

Meg hát nem mindegy mennyit fogyaszt.

Pl: anno a szovjetek benzines teherautókat gyártottak, aztán a 80 as években ők is szépen átálltak a diesel re mert már ők se bírták a magas benzinfogyasztást finanszírozni, egy benzines ZIL kb 80-100l benzint evett 100K enként, míg a diesel motoros 30 litert.

Igazából a diesel motor teherautókba buszokba munkagépekbe való, és azokba szinte kötelező, személyautóknál inkább a benzines motor a jobb választás(már csaka környezet megóvása érdekében is, mivel a diesel károsabb anyagokat bocsájt ki mint a benzines)

2018. márc. 27. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Mert alacsony fordulatszámnál nagy nyomatékot adnak le a dízelmotorok, ez kell ahhoz hogy költséghatékonyan nagy vonóerőnk legyen.
2018. márc. 27. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
65%
Mert ugyanolyan felhasználásnál kevesebbet fogyaszt, a többi csak rizsa.
2018. márc. 27. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
olcsóbb bele az üzemanyag. a piacon pedig csak a haszon számít, semmi más.
2018. márc. 27. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Jobb hatásfok, kisebb fogyasztás. Ennyi. A nyomaték szabadon átalakítható áttételekkel.
2018. márc. 28. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

Az igazi ok a fentebb felsoroltak mellet még az agyonelektronikázottság előtti korból ered. Egy Otto-motor nem megy áram (gyújtás) nélkül, még a legegyszerűbb karburátoros motor sem. Az elosztós gyújtás kényes mindenféle nedvességre, freccsenő vízre. Az motorvezérlős, injektoros motorok sem szeretik a vizet.


Egy ős-dízel teherautó, traktor (Kamaz, Zetor, és hasonló gépezetek), mechanikus üzemanyagszivattyúval, mechanikus adagolóval, ha egyszer beindítják, kimegy a világból, akármi történik. Addig megy, ameddig a légszűrőházat el nem éri a víz, sár.

Persze az EURO -3,4,5,6 minősítésű agyonelektronikázott munkagép-csodák megjelenésével ezek az előnyök már nincsenek meg.

2018. márc. 28. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Nem bocsát ki a dízel károsabb anyagokat, sem többet. Csak másabbat. Óriási a különbség, csak ezt sokan fel sem fogják...
2018. márc. 30. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
#7: Több mint 20 éve már a dízel sem megy villany nélkül, lett volna tehát idő lecserélni őket benzinesre, de valahogy ez mégsem történt meg. Okokat feljebb.
2018. márc. 30. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Ma is van még Zetor, van még Kamaz, és el kell keserítselek, ezek az adagolós dízelek még ma is elmennek villany nélkül.
2018. márc. 31. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!