Miért van a legtöbb teherautóban és munkagépben dízel motor?
mert hatásfokban sokkal jobb mint az otto motor
kevsebbet fogyaszt a diesel, és nagyobb nyomatékot ad le, és a munkagépeknél a nyomaték a lényeg.
Meg hát nem mindegy mennyit fogyaszt.
Pl: anno a szovjetek benzines teherautókat gyártottak, aztán a 80 as években ők is szépen átálltak a diesel re mert már ők se bírták a magas benzinfogyasztást finanszírozni, egy benzines ZIL kb 80-100l benzint evett 100K enként, míg a diesel motoros 30 litert.
Igazából a diesel motor teherautókba buszokba munkagépekbe való, és azokba szinte kötelező, személyautóknál inkább a benzines motor a jobb választás(már csaka környezet megóvása érdekében is, mivel a diesel károsabb anyagokat bocsájt ki mint a benzines)
Az igazi ok a fentebb felsoroltak mellet még az agyonelektronikázottság előtti korból ered. Egy Otto-motor nem megy áram (gyújtás) nélkül, még a legegyszerűbb karburátoros motor sem. Az elosztós gyújtás kényes mindenféle nedvességre, freccsenő vízre. Az motorvezérlős, injektoros motorok sem szeretik a vizet.
Egy ős-dízel teherautó, traktor (Kamaz, Zetor, és hasonló gépezetek), mechanikus üzemanyagszivattyúval, mechanikus adagolóval, ha egyszer beindítják, kimegy a világból, akármi történik. Addig megy, ameddig a légszűrőházat el nem éri a víz, sár.
Persze az EURO -3,4,5,6 minősítésű agyonelektronikázott munkagép-csodák megjelenésével ezek az előnyök már nincsenek meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!