Ha mentem az autóval és 1 órát hagytam állni akkor újra melegednie kell a motornak mielőtt jobban igébybe venném?
Az történt hogy megálltam vásárolni kb 1 órát állt az autó. Utána mikor elindítottam akkor a hűtőfolyadék hőmérséklet visszajelző már azt mutatta hogy 50 fok sincsen. De nem foglalkoztam vele merz gondoltam most mentem vele vagy 100 km t biztos meleg még az olaj is hisz csak 1 órát állt. Amikor jöttem ki a parkolóból akkor padlógázt nyomtam mert jött egy autó és nem akartam lassításra kényszeríteni. Aztán mikor már nagy fordulatszámon járt a motor és 2 esbe akargam váltani megtorlant és nem ment. Persze végig padlóztam. Először azt hittem a kipörgés gátló miatt de aztán egyszerűen megállt a motor. Miközben gurultam újra beindítottam és össze vissza rázott pedig sebességben sem volt. Mikor sebességbe tettem akkor alig vonszolta magát és rázott. 1 perc után kb normalizálódott és ment. Aztán lefékeztem és próbaképpen üresben tiltásig próbáltam pörgetni de kb 3000 és 3500 között ingadozott majd hiába nyomtam elkezdett csökkenni alapjáratra. Aztán leállítottam. Ma reggel mentem munkába és nem volt vele gond igaz rendesen bemelegítettem és csak utána nyomtam neki. Tiltádig még nem próbáltam újra, de ha meleg akkor azt is bírnia kéne nem?
Mi okozhatta ezt?
1,9 TDI octavia.
Ennek semmi köze hozzá, az még akkor jó meleg a motor, ha 40 fok.
Csak azt nem értem hogy ha szarul megy a motor akkor miért kell teljes fordulaton gyilkolni.
Honnan tanultad ezt?
Nézesd meg egy szerelővel.
Én valamelyik nap mentem autóval, nemhogy 1 órát, 1 napot állt használat előtt, nem melegítettem be, beleültem, indultam és mentem. Pont kanyarodtam ki a főútra, nem túl távol jött egy autó, de még kifértem, csak kicsit jobban odaléptem a kikanyarodásnál, semmi gond nem volt az autóval. Lehet valami hibája lesz a tiédnek, vagy valamit nagyon elcsesztél. :)
Beszélzem autószerelővel azt mondta lehet hogy mivel most volt benne motorcsere nem állították be az adagolót mechanikusa utána meg géppel finomhangolni, ezért lehet hogy levegős volt a rendszer. Nem kapott rendesen üzemanyagot. Szerinte ha teljesen hideg a motor akkot is bírnia kell ha padlózzák igaz akkor nagyon kopik és hamar tönkremegy de nem azonnal hal meg.
Aztmondta vigyem el adagolóshoz és megoldja valószíleg többet nem csinálja majd.
Ha érzed hogy baj van vele inkább nézesd meg. Egyébként hülyeség az hogy a dízelt melegíteni kell elindulás előtt főleg a modernebb dízeleket. Annyi a lényeg hogy ha teljesen hideg tehát fél napot állt, vagy többet akkor kell kb 1 percet járatni mielőtt elindulsz vele, de ezt is csak akkor kell ha mínusz körüli hőmérséklet van kint, és ez is csak azért kell hogy az olajat rendesen "összetörje" és kialakuljon a jó kenés. Persze nem szabad erőteljesen odapadlózni neki ameddig nem éri el a 80-90 fokos üzemi hőmérsékletet. Arra kell figyelni leginkább a turbós dízeleknél hogy 2000-es fordulatnál magasabbra ne menjél vele ameddig nem melegszik be szépen. Tehát kíméletesen kell vele szépen járni. Legtöbbször akkor van gond ha elindulsz és rögtön gyorsforgalmi útra mennél vele, akkor érdemes lehetőleg tenni egy 5-6 km-es kört városban például. A dízel főleg a 2.0 alatti motoroknál igaz nem fog bemelegedni ha elindítod és várod hogy felmelegedjen, attól nem melegszik fel még 2 óra alatt sem, csak a motort rongálod vele mert hidegen jár még ha alapjáraton akkor is. Nem kell ezzel kínozni, totál felesleges, főleg ha egészséges motor van az autódban.
De így hogy beugrottál vásárolni valahova, eleve felmelegedett autóval, és úgy picit lehűl az egyáltalán nem jelent problémát, mert maga a motorblokk még jóval melegebb mint a vized. Másrészt ha betartod az olajcserénél a megadott intervallumot de minimum másfél- kettő évente kicseréled akkor nincs semmi probléma. De mint írtad hogy problémát észleltél az más hibára utal, nem arra hogy hidegen mentél vele, hanem teljesen másra, ezért lenne érdemes megnézetned szerelővel, lehetőleg minél előbb, nehogy többet ártsál neki.
Meg ami még eszembe jutott, ha van az autódhoz használati utasítás a szervizkönyvben, már ha adtak hozzá, attól függ hogy ha használtan vetted akkor kitől, de ha szalonból van az autó és első tulaja vagy, akkor kell hogy legyen. A használat útmutatóba pedig le van írva minden, köztük ez a bemelegítéses dolog is, azt kell követni, nem életlen van odaírva. De ha nincs akkor az autód típusa, motorkódja, évjárata alapján biztos találsz a neten erről leírást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!