Új olaj miatt lehet más hangja a motornak?
Lehet hogy valami nagyon sűrű olaj volt benne és ezért más volt a hangja. Lehet nem véletlen volt az az olaj benne.
2018. márc. 23. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 A kérdező kommentje:
Nem fogyasztott 1000km-en egy cseppet sem. Nem szivárog sehol. Már ennyit megtettünk vele, vagy még többet. Indítás után szinte azonnal normálisra vált a hangja és problémamentesen megy az autó. Ki kellene próbálnom a 10w-set? A szervizkönyve szerint az is jó bele csak 18 mp várakozás múlva lehet vele elindulni az 5w-s olajjal meg 8 mp. De egy fél percet hagyom járni mindig.
3/10 A kérdező kommentje:
Ja, még valami! A múltkor kint állt és mikor nagyon hideg volt (-10 körül) akkor nem csinálta indításkor a hangot. Ezért gyanakodom arra, hogy talán ideje lenne 10 év és a közel 200e km után valami jó minőségű 10w-s olajra váltani
Ahhoz 5w30 az ajánlott olaj, ugye azért is tettél bele olyat.
Jó is az bele, nem tennék bele sűrűbbet.
Az indítás utáni rövid csattogás a vezérműlánc miatt van, a feszítők kicsit lazák.
Annyira nem aggódnék emiatt, mivel ez szerencsére láncos motor, ha valóban 186e. van benne, akkor a láncban még van tartalék.
2018. márc. 23. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 A kérdező kommentje:
Minden arra utal, hogy valós a futásteljesítmény. A lánchangot kizárnám, mivel fél másodperc alatt teljesen megszűnik a hang. Illetve hallottam már lánchangot, de ez nem hasonlít rá. Olyan mintha a hengerfej felől jönne a hang. Persze az normális, hogy lefolyik az olaj és kell neki idő mire oda felér. Csak az eddigi autóimnál nem volt ilyen hang. Elvileg a lánc nyúlását egy érzékelő figyeli és jelezni is fogja. Ez vajon tényleg igaz? A könyve és a szakszerviz tájékoztatása szerint sosem kell majd cserélni a láncot. Ettől függetlenül sok helyen olvasom, hogy 400e körül érdemes. A lánc hang nem állna el azonnal nem? De még javában hideg a motor mikor abbahagyja. Illetve mínusz 10 fok közelében miért nincs meg ez a hang? Akkor is állt sokat.
Ez a rövid ideig tartó csattogás nem gáz.
Az már inkább,hogy olaj csere után jött ki.
Lehetséges,hogy az eladó,hogy könnyebben eltudja adni ezért a motorolajba tett egy kis "motor felújító adalékot".
Ez az olaj csere után kiürült a motorból és ez miatt van ez a rövid ideig tartó csattogás a hidrotőkéknél.
A nagyon hideg olaj sűrű mint a méz,de a meleg motornál is még aránylag lassan engedi el az olajat.Ha ilyenkor indítod 10 perc után és nem csattog,akkor még nincs baj.
Én csak ez miatt nem tennék bele 10w-40 olajat.
2018. márc. 23. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
Túlparázod, ha tényleg fél másodpercig tart... nem értem, miért izgulsz ilyenen, bonyolult életed lehet :)
2018. márc. 23. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
Inkább a szűrő lesz ott a gond. Hagyja visszafolyni az olajat a motorból. Használj minőségi szűrőt. Honnan tudod hogy minőségi? Ha nem vagy jártas benne, akkor az ár fog tájékoztatni.
2018. márc. 23. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
Ne válts 10W-40-es olajra. Tökéletesen jó az 5W-30-as. Nagy hidegben at olaj is jól besűrűsödik, ezért kevésbe hajlamos lefolyni a kenési helyekről, illetve az ott maradt mennyiség is sokkal jobban ken az indítás pillanatában mint a meleg(ebb) olaj. Ezért nem csattog. De ha már felépült a nyomás akkor meg káros a sűrű olaj... Szóval kompromisszumok sora jellemzi a motor kenését. Is.
2018. márc. 23. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
10/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. Szűrőre már gyanakodtam. Lecseréltem a japanparts-ot (én magam cseréltem) amit feltett a szerelő. Most Mann van rajta. Azóta jobb is egyébként. Jókat derültem egyiken másikon. :)
Kapcsolódó kérdések: