BMW E39 dízeleknél,525d,525td, és 525tds között mi a különbség?





Az 525 (nem 524???) TD az ősrégi, örvénykamrás dízelmotorja a BMW-nek, természetesen adagolós. A maga korában sportosnak számított, de amúgy elég problémás motor. E39-ben nem is volt sima TD, csak az E34-ben.
TDS már volt az E39-ben is, ez még mindig adagolós dízelmotor, de már átépítve, elektromos adagolója van (talán Bosch VP44), közvetlen befecskendezéses, meg ilyenek. A korához képest szintén nagy fordulatú, sportos dízelmotornak számított, azonban ugyanúgy mint a TD-nek, van egy nagy baja: nagyon könnyen hengerfejes lesz. Továbbá jellemzően az adagolóval is rengeteg gond van.
A facelifttel jött az 525D, szintén egy 2.5-ös 6 hengeres dízelmotor, de teljesen új konstrukció. Ez a legjobb, már Common Rail befecskendezős, csendes, erős és takarékos. Már nem hengerfejesedik olyan könnyen. Ezt kell venni, jellemzően drágábbak is sokkal a TDS-nél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!