A mindenevő motorokba hogy lehet tankolni?
Konkrétan arra lennék kíváncsi, hogy az üzemanyagtartályban össze lehet-e keverni a különféle üzemanyagokat?
Pl. van még a tankban benzin és rátölthető-e kerozin vagy épp diesel? (És így is biztonságosan üzemeltethető-e?)
Vagy pedig előbb ki kell fogyasztani/ le kell folyatni a benne lévőt, mielőtt mást töltünk bele?
Első: haha, nagy poén.
Második: köszönöm. Milyen jellegű vagy szintű átalakítást?
Azt nem tudom, hogy tisztán töltöttek-e bele, de fagyálló gyanánt még Afganisztánban is nagyon gyakran és széleskörűen használtak vodkát. Terepjárókba, teherautókba, harcjárművekbe, műszaki gépekbe, repülőkbe és helikopterekbe, tehát gyakorlatilag minden járműbe.
Ez pedig nem városi legenda, komoly szaklapokban (pl. Top Gun -ma már Aranysas) és katonai műsorokban (Manőver) is szó volt már erről.
Terelsz. Üzemanyagról volt szó, de hogy egy kicsit igazad legyen, nekiállsz arról mesélni, hogy fagyálló helyett alkalmazták. És, akkor mi van, köze nincs az üzemanyaghoz.
A helikopterekben és a repülők nagy többségében gázturbinás hajtómű van (a légcsavaros repülőkben is) amikben nincs hűtőfolyadék. A "tudományos" tévécsatornák "szakértő" műsorai nem érdekelnek.
Nem terelek. Az üzemanyaghoz keverték!, hogy az a mínusz 30-40 fokon ne sűrűsödjön be.
Egyébként meg ha "nem érdekel" a szaksajtó és a tapasztalatból beszélő emberek véleménye, akkor csak gratulálni tudok a téma iránti hozzáállásodhoz.
Vodkát-vagy hivatalosan 96%-os alkoholt bizony használtak a gázturbinás technikában is. Ugyanis valamivel jégtelenítették a szélvédőket, egyes típusoknál ilyen folyadékot permeteztek a szárnyak, légcsavarok belépőéleire a jegesedés ellen.(Persze, van olyan megoldás is, ahol forró levegőt vezetnek el a turbinából ehhez). Illetve, a nagy teljesítményű radarberendezések csöveit is ezzel hűtötték pl. légvédelmi kereső radaroknál.
Szerintem a mindenevő dízeleknél valamiféle váltókapcsoló is lehetett, amivel tudták szabályozni a befecskendező szivattyú nyomását pl. Illetve hát ezek zömmel egyszerű szívó dízelek, jó nagy tűrésekkel, emiatt nincsenek szépen behangolva és csúcsra járatva, szóval fajlagos tömeg/teljesítmény arány az nem az igazi...Viszont benzinmotort lehet átállítani alkoholra, Brazíliában talán még ma is gyakori...nem minden katonai gép volt dízel, még a Zilek, Gazok, és az első Uralok is benzint kortyoltak,de bőséggel...
Tüzifával is mehet motor. Fagáz generátoros motorok is voltak:
Ez volt idáig a leghasznosabb!
Köszönöm.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!