Egyhengeres Pannonia, csepptankos Jawa, MZ Trophy, Izs
Planéta; melyikkel könnyebb az élet?
Figyelt kérdés
Kinek milyen tapasztalata van ezekkel a gépekkel? Szeretnék egy könnyen karbantartható, viszonylag megbízható (értsd: ha ott is hagy az út szélén, helyben tudom orvosolni a hibát) veterán motorkerékpárt vásárolni. Maximum 500 000 Ft-ot szánok rá. A Pannonia felé hajlok, mert mégis az "a mi kutyánk kölyke", de próbálok ettől elvonatkoztatni és számba venni az egykori riválisait is. Melyiket érdemes vennem ezek közül?
Az egyhengeres Pannónia típustól és évjárattól függetlenül egy határ szar, az Izs Planéta a párja. A Jawa már majdnem használható, csak vannak érdekes műszaki megoldásai. Az MZ Trophy viszont érthető, szerelhető és ha elég időt, energiát és pénzt szánsz rá, megbízható.
2018. márc. 22. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
2/6 anonim válasza:
Megbízhatóság szempontjából az MZ,Jawa,Pannónia,Izs a vége.A csepptankos Jawa 250,350 sem bonyolult.Szedtem már szét mindegyiket az Izs kivételével.Jók voltak a Cseh motorok is mert kis fordulatú és ahoz képest valamennyire jó anyagból készültek.A jó karbantartás mellett csak a megszakító talpai koptak,ha kevés volt a kenése ,de a 350-esnél az alul lévő 2. megszakító könnyen olajos lett,ha kenőfilcben sok volt az olaj.Más gond nem igen volt velük.1:30-as benzinnel.Ez a gyári ajánlás,1.20 bejáratáshoz.
A Pancsik már nagyon igényesek motorikusan.Nem ajánlott húzni nekik a rossz minőségű anyagból készült motorja miatt.Ez csak tényleg alkalmi kiruccanásokra használatos ,ekkor is félgázon.Hosszú úton pihenőkkel.1:20-as benzinnel.
MZ vagy a de csak csepptankos Jawa ami jó és megbízható,ha rendbe van téve.
2018. márc. 22. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
3/6 akos127 válasza:
Egyet értek a két fent leírtakkal.
MZ a legjobb szerintem.
2018. márc. 23. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
4/6 A kérdező kommentje:
Van valami különbség a /1-es és a korai Trophyk között a lóerőtől eltekintve? Pannónia kapcsán egy kérdés; minden cikkben-videóban dicshimnusz szól róla, erre mindhárom válaszban óva intetek tőle. Ez hogy lehet? A Jawa kapcsán is kifelejtettem egyet. Időnként bukkan fel Czetka 125, 175, 250, 350 köbcentis változatban. Ugyanolyan kinézetű, mint a csepptankos, békafejes Jawák, de piros Cz van a tankjukon. Nagyon szegényes a neten található infó ezekről. A Czetka az jobb volt, mint egy Jawa vagy csak egy olcsóbb gép volt?
2018. márc. 24. 13:02
5/6 Maximas válasza:
Az MZ-khez van alkatrész dögivel a boltokban, a jawat nem tudom csak a babetta részét, hogy ott sincs utángyárott alkatrészből hiány. A motorosboltosok itt nekem azt mondták, hogy, a Pannóniákhoz kevés az alkatrész, nem nagyon van utánpótlás, legfeljebb motorosbörzéken használtan. Pancsiról annyi tapasztalatom van, hogy megy, de nagyon szeret melegedni, nem tudom, hogy nagyobb távolságokat hogyan lehet velük kibírni.
2018. máj. 21. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
6/6 A kérdező kommentje:
Ha Pancsi lesz, akkor 30 kilométerenként tartanék egy kis szünetet nagy forróság idején. Ezzel csak kibír 150-200 kilométeres túrákat. A Trophykból viszont jobb a felhozatal és az árak sincsenek úgy elszállva, mint a hazai vas esetében, ráadásul a legtöbb motor átiratható. Szép vaj-fekete kombóra vadászom, de mindig elviszik őket hamar. :)
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!