Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A mai autókban mely alkatrésze...

A mai autókban mely alkatrészek vannak legyengítve egy 16-18 éves autóhoz képest?

Figyelt kérdés
Mi az oka, hogy egy-két márkából a 18-20 éves példányok is még vígan futnak?
2018. márc. 13. 16:57
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:

Az anyagminőség is gyengült valamennyire, de nem ez a fő probléma hanem az, hogy ki vannak élezve nagyon a motorok.


Sokkal nagyobb terhelés ér szinte minden alkatrészt mint pl. az öregebb autóknál, ez főleg a dízelekre igaz.

2018. márc. 13. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%
A vezérlőláncokon és egy két elszúrt megoldáson kívül nem jut eszembe semmi, ami "gyengítve" lenne.
2018. márc. 13. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
66%
Alumínium motorblokk és váltó, szélsőséges esetekben műanyag fogaskerekek a váltóban (igen, van ilyen), egyes elemeket muszáj könnyíteni, hogy minél több cucc beférjen a bódéba a bruttó súly növekedése nélkül. De nem utolsó sorban: fogyasztói társadalom. Tehát a gyártóknak nem érdeke, hogy veszel egy autót, karban tartod, olajcsere, kopó alkatrészek cseréje stb, és 2 generációt kiszolgál, hanem az a cél, hogy vedd meg, használd pár évig, aztán dobd el, vedd az újat. És ezt gusztustalanul úgy csinálja, hogy te érezd kiszolgálva magadat és az igényeidet, pedig ők tapsolnak, hogy sikerült elérniük, hogy megvedd a szarjaikat, úgy, hogy még örülsz is neki. Pedig jobban belegondolva, mi a kellemesebb? Kigurítani a szalonból a 0 kmes szart, vagy nagyfater két generációt kiszolgált, de vigyázott és karbantartott gömblámpás ezerkecskéjét kigurítani a garázsból? Hát nekem ez nem kérdés. Ha bármikor előszedem a majd' 30 éves Opelomat, annak mindenki utána fordul, pedig 10 éve tömegautó volt (javarészt lepukkant munkásautók voltak ezek).
2018. márc. 13. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
33%
Mert a nagyfater zsiguliján nem lett volna soha motorgenerál, ha annyit futna, mint egy mai autó? Hát jó :D
2018. márc. 13. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:

vagy csak egyszerűen az anyagi okok miatt. Ha itthon is a Ny-Európai bérek lennének, 4-600000 ft nettó min./fő akkor valószínűleg az autók átlagéletkora nem 16 év lenne, hanem pl 8-10.

És ha a jelenlegi fizetés arányokkal felszoroznám az elméleti nettómat, ami jóval átlagon felüli, akkor kb 4-5 évente 10-12 millás autót vennék kpra minden megszorítások nélkül. De mivel ez nem így van ezért 4-5 évente csak 10-14 éves középkategóriás kocsira telik

2018. márc. 13. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
0%
Abszolút baromság, hogy a mai autók silányabbak lennének. Én éppen azt hangoztatom, hogy sokkal-sokkal jobbak, mint a régi autók, mert 2x akkora erővel, de ugyanannyi fogyasztással, csendben és kényelmesen elfutnak sokszázezer kilómétert. Igen, a mai autók is el fogják érni a 18-20 évet.
2018. márc. 13. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

#6 Ez azért kicsit túlzás amit írsz.

" mert 2x akkora erővel, de ugyanannyi fogyasztással" Ez az állítás csak akkor tud igaz lenni ha nem használod ki a 2x akkora erőt. Dízelnél azonos teljesítmény mellett nemigen történt előrelépés fogyasztásban.


" elfutnak sokszázezer kilómétert. " A mai downsize-ingolt motoroknál a turbó lesz a legszűkebb keresztmetszet illetve a városi felhasználás. Turbófelújító műhelyben dolgozom így egy kicsi rálátásom van a mai modern start-stoppos turbómotorok városi felhasználási költségeiről. Nem ritka hogy csapágyasra kopik 100e km alatt a turbó, és ez nem tervezési hiba, szimplán sokat forog "szárazon" a turbó. Szvsz a jelenlegi új autókat 15-20évesen nagyon nagy rizikó lesz megvenni.

2018. márc. 13. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

"A mai downsize-ingolt motoroknál a turbó lesz a legszűkebb keresztmetszet"


De ember, már több mint 10 éve vanank ilyen motorok, nemcsak lesznek. És köszönik szépen, jól vannak. Persze, mindig lesz hibás autó, és a szervízbe, vagy a turbófelújító műhelybe úgyis csak a rossz jut el.

2018. márc. 14. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
#8 10 éve nem volt start-stop.
2018. márc. 14. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

A start-stop funkció egy nagy parasztvakítás mert amikor fűteni és klímázni kell akkor mindenki kikapcsolja, a többiek tehát a legtöbb esetben az év felében nem használják.


Ha ez 100 000km-en megeszi a turbót az átlag magyar használatnál 8-10 évet jelent, túlélhető.


Viszont ez még mindig csak egy alkatrész a komplett motorból.

2018. márc. 14. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!