A mai autókban mely alkatrészek vannak legyengítve egy 16-18 éves autóhoz képest?
Az anyagminőség is gyengült valamennyire, de nem ez a fő probléma hanem az, hogy ki vannak élezve nagyon a motorok.
Sokkal nagyobb terhelés ér szinte minden alkatrészt mint pl. az öregebb autóknál, ez főleg a dízelekre igaz.
vagy csak egyszerűen az anyagi okok miatt. Ha itthon is a Ny-Európai bérek lennének, 4-600000 ft nettó min./fő akkor valószínűleg az autók átlagéletkora nem 16 év lenne, hanem pl 8-10.
És ha a jelenlegi fizetés arányokkal felszoroznám az elméleti nettómat, ami jóval átlagon felüli, akkor kb 4-5 évente 10-12 millás autót vennék kpra minden megszorítások nélkül. De mivel ez nem így van ezért 4-5 évente csak 10-14 éves középkategóriás kocsira telik
#6 Ez azért kicsit túlzás amit írsz.
" mert 2x akkora erővel, de ugyanannyi fogyasztással" Ez az állítás csak akkor tud igaz lenni ha nem használod ki a 2x akkora erőt. Dízelnél azonos teljesítmény mellett nemigen történt előrelépés fogyasztásban.
" elfutnak sokszázezer kilómétert. " A mai downsize-ingolt motoroknál a turbó lesz a legszűkebb keresztmetszet illetve a városi felhasználás. Turbófelújító műhelyben dolgozom így egy kicsi rálátásom van a mai modern start-stoppos turbómotorok városi felhasználási költségeiről. Nem ritka hogy csapágyasra kopik 100e km alatt a turbó, és ez nem tervezési hiba, szimplán sokat forog "szárazon" a turbó. Szvsz a jelenlegi új autókat 15-20évesen nagyon nagy rizikó lesz megvenni.
"A mai downsize-ingolt motoroknál a turbó lesz a legszűkebb keresztmetszet"
De ember, már több mint 10 éve vanank ilyen motorok, nemcsak lesznek. És köszönik szépen, jól vannak. Persze, mindig lesz hibás autó, és a szervízbe, vagy a turbófelújító műhelybe úgyis csak a rossz jut el.
A start-stop funkció egy nagy parasztvakítás mert amikor fűteni és klímázni kell akkor mindenki kikapcsolja, a többiek tehát a legtöbb esetben az év felében nem használják.
Ha ez 100 000km-en megeszi a turbót az átlag magyar használatnál 8-10 évet jelent, túlélhető.
Viszont ez még mindig csak egy alkatrész a komplett motorból.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!