Ha jól rémlik a Ford esetében már van is olyan elképzelés, hogy hengerenként egy turbo. Nem mellesleg, oké nem autó, de vasúti felhasználásban jó ideje létezik olyan motor ami 16 hengeres és 16 feltöltő csücsül rajta... Ha ott ahol a megbízhatóság kiemelten fontos meg tudták csinálni, akkor autóiparban is meglehetne, ha akarnák, de abban mi volna az üzlet, nem?
2018. márc. 13. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
12/17 anonim válasza:
Vonatok egy része régi , még a háborús gondolkodást alkalmazták : Bírjon sokat ,mert lehet nem fogunk tudni készíteni vagy egyéb ,illetve akkor még a minőségben hittek.
Azok évtizedekig napi szinten 20-22 órát mennek ,millió kilómétereket is akár ,többszáz tonnát mozgatva.
Ott nem lehet 3 évre tervezni.
2018. márc. 13. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
13/17 anonim válasza:
Nem értem mi a gond a megbízhatósággal és a tartóssággal, gond nélkül be lehet pakolni 3 vagy 4 turbót is egy motorba és meg lehet csinálni megbízhatóra.
Normál járműveknél 3-4 turbónak nem sok előnye van az 1-2-höz képest, cserébe a 2 feltöltő alapból 5-800 000Ft felárral indul. Annyira drága megoldás, hogy kommersz autókban biztosan nem lesz elég sokáig, az 50d BMWk meg nem a kommersz árkategóriában vannak :)
2018. márc. 13. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
14/17 anonim válasza:
12:
Én most modern motorokról beszélek, és ott szintén ugyanúgy elvárás a megbízhatóság mint a régi motorok esetében. Mindössze arra akartam vele rávilágítani, hogy turbot is lehet úgy készíteni, hogy az rengeteget kibírjon, a technológia megvan hozzá, mindössze az autóiparban ez nem érdek, hogy valóban tartós maradjon az alkatrész.
2018. márc. 13. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
15/17 anonim válasza:
A 25éves turbós Volvo motorok mai napig gond nélkül mennek,ahogy az első TDI-k és a többi turbódízel is. Mi kell még több? :)
2018. márc. 13. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
16/17 anonim válasza:
Lehet benne akár 3 turbó is, vannak is ilyen konstrukciók.
2018. márc. 13. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
17/17 anonim válasza:
Már régesrég létezik, ráadásul a BMW lassan 2 éve kijött a 4 turbós változattal is. Most mindenki ájuldozik, hogy 3-4 turbó, de egyáltalán nem olyan nagy baj ez. A 3 turbó valószinüleg nem fog mindegyik elromlani, és egyébként nagyon harmonikussá teszi a motor karakterét (konkrétan nincs turbólyuk, és a motor nagy fordulatra is képes lesz). Hogy miért? Mert a 3 turbó nem egyforma: van egy kisebb, ami már nagyon kicsi fordulaton is tolja a levegőt a motornak, majd nagy fordulatnál egy bazi nagy turbó lép működésbe, ami annyi levegőt szállít, hogy simán elpörögnek 5000-res fordulat felé is. Igen, akár egy dízelmotor is.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!