Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Igaz hogyha egy autóban...

Igaz hogyha egy autóban tönkremegy a turbó akkor felpörög és addig pörög amíg tönkremegy illetve nem lehet leállítani sehogy?

Figyelt kérdés
2016. aug. 8. 08:34
 1/10 anonim ***** válasza:
44%

Nem, ennek kb. az ellenkezője igaz: elmegy a töltőnyomás és nem lesz ereje. Azt már nem is említem, hogy amikor szétrepül a turbó, akkor a kenőolaj nagy része is a kipufogóba távozik látványos fehér füstfelhőt előidézve!

:)


Biztosan nem kevered a dolgot? Régi autonóm dízeleknél ha a regulátor felakadt, az tudott szétpörgést produkálni. Állítólag olyankor törték el egy kalapáccsal a nagynyomású csöveket, bár az üzemanyag vezeték átvágása egyszerűbb és olcsóbb. Látni szinte senki se látott ilyeneket, de mindenki meséli a régi sofőrök közül.

2016. aug. 8. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Ha leállítod a motort, akkor szerinted a turbó tovább fog pörögni?

Egyébként olyan simán lehetséges, hogy "túlpörgi magát", ha pl. a wastegate nem nyit ki, akkor akár az üzemi fordulatszámnál jóval nagyobb fordulatszámot is fel tud venni, ami tönkremenetelhez vezethet.

2016. aug. 8. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
25%
A turbó feltöltőt a kipufogó gáz hajtja. Ha az nincs, sehová nem pörög.
2016. aug. 8. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
67%
Dízel esetében ez igaz. Benzinesnél nem, mert ott (általában) van fojtószelep és az nem enged be (elég) levegőt az égéshez. Fojtószelep nélküli benzinesnél sem áll fenn ez a veszély, mert az alacsonyabb kompresszió miatt nem történik öngyulladás, a szikra pedig nem gyújtja meg a motorolajat, meg gyorsan be is köpné a gyertyát az olaj.
2016. aug. 8. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
79%

Első három nem látott még olyat, hogy a dÍzel turbója megadja magát. A szívóoldali tömités elfossa magát, elkezdi nyomni a töltőlevegővel együtt a jó kis forró motorolajat, ami természetesen jóval több, mint amennyit az adagoló "teljes töltés" állásban adna, így jóval a tiltási fordulatszám fölött kezd el pörögni. A tulajdonos ilyenkor többnyire megijed, leveszi a gyújtást, amivel cswak azt éri el, hogy a hűtőventilátor sem fog működni, de ettől legalább hamarabb felforr a víz, és van esélye hamarabb besülni / kikönyökölni a motornak, mint ahogy elfogyna a motorolaj. A motorolaj elfogyása miatt amúgy is menthetetlen motorhalál a vége, minden csapágy kiolvadásával...


https://www.youtube.com/watch?v=rLzf3ItkbOE


Két dolgot lehet tenni, vagy szívóoldal felől megfojtani, és lepörög a turbó, vagy minél magasabb sebességfokozatban (ha van kellő hely) fékkel lefullasztani (nem kuplunggal, azt megeszi).

2016. aug. 8. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a vàlaszokat!!
2016. aug. 8. 13:30
 7/10 anonim ***** válasza:
57%

5-ös

Azért a modernebb dízeleknél már nem fordul elő olyan, hogy nem tudod leállítani. Én egyszer voltam utasa egy olyan autónak aminek pont elment a turbója, ilyen olajfolyással, azt történt, hogy kb akkora füst jött ki mindenütt az autóból, mint ami a videón látható, de rögtön le lehetett állítani. Aztán mikor újra próbálta indítani, akkor megint egy nagy adag fekete füst lett az eredmény. Természetesen az autó mozgásképtelen lett.

Másik, és gyakoribb verzió: nekem egyszerűen tönkrement a turbó, hagyományós módon (csapágyak, ilyesmi, töltőnyomás nem volt, az autó ereje elment, de még használható volt) és fel is lehetett újítani.

Ez a dolog, hogy nem lehet leállítani egy dízelt, az ősrégi előkamrás dízeleknél fordult elő (például a 2-es Passatoknál gyakori volt). Pedig ezek nagy része szívódízel volt, tehát a turbónak köze nem volt a dologhoz. De ezen is segített az, hogyha betetted 4-be vagy 5-be a váltót, lenyomtad erővel a féket, és leugrottál a kuplungról, a motor jó eséllyel lefulladt.

2016. aug. 8. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
81%
Az ötös írta a tutit, amit kiegészítenék annyival, hogy nem csak a turbó hibája miatt tud ilyen leállíthatatlan módon felpörögni egy turbódízel. Volt egy 2.5 Tdi motoros gépem, aminek már annyira kopott volt a motorja, hogy a megnövekedett kartergáz hordta magával a motorolajat. A kartergázcső, a turbó szívóágába volt bekötve. Ha bemelegedett a motor és 3000-ig, vagy fölé pörgettem, akkor elkezdte felszívni a kartergázcsövön az olajat és beindult a leállíthatatlan pörgés. Szerencsére a kifékezéses módszerrel mindig sikerült megfogni. Egy motorgenerál oldotta meg a problémát, a turbóhoz nem kellett nyúlni.
2016. aug. 8. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
40%
Előfordul hogy nem tudod leállítani. Az elektronikának nincs ráhatása a szívócsőbe befelé dőlő motorolajra, és az bizony be fog gyulladni az égéstérben, akármit csinál az elektronika. Ameddig a motorolaj el nem fogy, addig fog pörögni. 5-ös nagyot tévedett, ment a negatív. Ha egy ilyen megszaladt dízelnek leveszed a motorelektronikáját, átvágod a kábelköteget, elvágod az üzemanyagcsövet, akkor sem fog leállni, a fent vázolt ok miatt.
2016. aug. 9. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim válasza:

Üdv!


A kérdés így nem igaz, hiszen számtalan módon tönkremehet a turbó különféle "tünetekkel". De úgy már helyes, hogy igen így IS tönkremehet. Viszont minden önjelölt és végzett "autószerelőnek": teljesen mindegy mi és hogyan vezérel mit a kocsiban (kulcs nélküli rendszer, kártyás rendszer ) NINCS olyan hogy egy felpörgésben lévő vagy más felpörgött motort nem lehet lefolytani, berakod lehetőleg legnagyobb fokozatba és ráengeded a kuplungot, (mindenki nézzen utána hogy miért vagy kérdezzen meg egy valódi szakit) és erre láss csodát megáll a motor és váltó-kuplung párosnak nagy százalékban semmi baja nem lesz. Az hogy vannak "autószerelők" akik mint a hülye nyomkodják a STOP gombot és mikor nem áll le akkor tisztes távolból végignézik ahogy beáll a motor, hát az szégyen. Emellett persze ha elfolytod a levegőt az is segít de az első módszerhez ki sem kell szállni :)


Egyébként pedig ha betartod az unalomig ismételt "mire kell figyelni egy turbós motorú autó vezetésénél" blablát akkor elfelejtheted a turbódat, én Volvo S80-al 400e, SAAB 9-3-an 500e+ km-t tettem meg turbóhiba nélkül...

2018. márc. 31. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!