Az autómata váltó mennyire befolyásolja a terepezést?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az attól függ, milyen automata van benne. Ha CVT (a kúpkerekes v variátoros típus), azt hamar megölöd így. Ha klasszikus bonygóműves, hidrodinamikus nyomatékváltóval, segédkuplunggal, azt nyugodtabban gyilkolhatod.
Viszont egyik automata váltót sem egészen erre találták ki.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Fájó szívvel, de eladtam a kiváló minőségű automata sportkocsimat, nem volt még négy éves sem.
Aki megvette, az odaadta a fiának, hadd tanuljon a gyerek, egyszer élünk alapon..az meg valahol vidéken széthajtotta úgy, hogy kompletten cserélni kellett a váltót. Nem tudom hol járhattak, de a szervizbeszállításkor találkoztam az autóval, még a teteje is sáros volt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Attól függ milyen automata. Ha fokozatmentes CVT vagy duplakuplungos vagy robotizált kézi akkor hanyagolni kell. A hagyományos bolygóműves automata jól bírja, de sűrűbben kell az olajat cserélni benne és az olajhőmérsékletét esetleg figyelni amennyiben lehetséges.
Egy idő után persze mindenképp szétkopnak a lamellák vagy a segédkuplung és az sokba kerül, de egy kézinél is elkopik addigra egy szett kuplung, maga a terepjárózás drága móka ha keményen tolják. eleve a fogyasztása se lesz baráti még ha dízel akkor se.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!