Dízel autó napi 10-30 km-es használatra. Érdemes ilyet venni?
"Részecskeszűrű 2009 utáni dízelekbe van és féltank gázolajnak kell lennie, hogy saját magát regenerálja magát, ezt még városba is megcsinálja magának nem kell ahhoz messze menni, de nem árt :)"
2005-ös dízelekben is van részecskeszűrő. Nem kell neki fél tank üzemanyag, hogy elinduljon a regeneráció. Pont múlt héten villant fel az üzemanyag jelzőm, és simán elkezdett regenerálni az autó ilyenkor is.
Igazából nem a távolságon van a hangsúly regenerációnál, hanem a hőmérsékleten. Ha eléri az üzemi hőfokot a rendszer, akkor már bármikor bekapcsolhat a regeneráció. Ilyenkor a lényeg, hogy tartani kell egy 2000-2500 környéki fordulatot addig a 10-15 percig, amíg nem végez. Tehát nem kell 200-al taposni a pályán, lehet a városban is 50-nél regenerálni. Hideg rendszernél is beindulhat a regen, pl ha gyakran, kis távolságot teszünk vele, ami miatt hamar eltömődik.
A kérdésre válaszolva: 2,5 éve használom a részecskeszűrős autómat hétköznap 20 km távra. Ha másra nem használod, akkor észre fogod venni, hogy ellustul, a gyorsításkor lomhábbá válik. Ilyenkor kell elmenni egy nagyobb távra, hogy ha a regeneráció nem is kapcsol be, de az átmelegedett rendszer ki tudjon kormolódni. Az ilyen utak alkalmával magasabb fordulatot érdemes használni, néha oda kell taposni. Ha bekapcsol a regeneráció, akkor elég a fent említett fordulatot tartani.
Ettől függetlenül én egy szívóbenzines autót vennék a helyedben, ha nincsenek nagyobb távok, és egész évben csak erre használnád. Azokban nincs kettős tömegű, turbo, magasnyomású szivattyú, stb. Igaz többet fogyaszt, mint egy dízel, de kevesebb is a meghibásodások száma.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!