A Lexus azért nem tudja utolérni a németeket, mert nem európai piacra tervezték?
A Lexust azért hozták létre a 80-as években, hogy kiszolgálja azokat a jobb módúbb amerikaiakat, akiknek a Toyota snassz.Továbbá, a zöldebb irányzattal rendelkezőnek kínálnak hibrideket elég régóta.
A márkát elve az amerikai piac igényeihez igazították, később a Lexust próbálta a Toyota globális prémiummárkává felemelni, olyanná, mint a BMW vagy az Audi.Viszont ez nem igazán jött össze, azért, mert ugyanazt akarják eladni Európában, mint Amerikában, ugyanis az európaiak egy prémiummárkától többet várnak, mint az amerikaiak.
De nézzük meg is, hogy miről beszélünk.
Ez egy 2018-as kép a Lexus legnagyobb szedánjának belsejéről, méretei alapján Audi A8, Merci S konkurens:
És nézzünk meg egy Audi A8-ast:
A két autót 2018-tól gyártják, de az Audi mégis sokkal modernabb, futurisztikusabb.De, nem csak külsőleg, hanem a lemezek alatt is, tényleg többet is tud.
Nyilván a Lexus is egy prémiummárka.De, ha rangsorolni kellene őket, a Lexus az Audi mögé állna.
Most hirtelen nem találom a videót, talán a totalcar csinálta.
Kihoztak valami rosszhírű murvás kereskedésből egy 20++ éves Bömöst és Lexust.
Az egyik egy kéken füstölő, döglődő automata váltós, belét húzó, folyamatosan hibajelzéseket üzengető, kikopott bőrú, lekopott kezelőszevű rom volt, kevesebb kilométerrel. A másik egy hangtalanul suhanó, hibajelzés nélküli, minden részletében működő szépen megöregedett belső terű használható autó, több kilométerrel.
Ki-ki helyettesítse be érzése szerint, melyik a melyik, de szerintem egyértelmű :)
Ez aztán a nyomos érv utolsó... ilyen alapon kihozhatnak egy totál dög Lexus-t is és egy karbantartott BMW-t is.
Ugyanis totál mindegy, egy Lexus-t is le lehet gyilkolni, és egy BMW-t is karban lehet tartani.
Mindkettőn mutatkoztak az utóbbi évek "munkásautó közeli" használat nyomai. Az egyik bírta, a másik nem.
Az egyik jó minőségű, a másik csak jó minőségűnek beárazott bajor szar.
Ezzel a szakmai tudással szerintem jelentkezz a Top Gear be, hisz egy őstehetség veszett el bennem, micsoda műszaki érzék, és micsoda alapos okfejtések.
Ha nagyobb nyilvánosságot kapnál akár az autóipart is megreformálhatnád. :D
Az a helyzet, hogy egy német prémium, újonnan teljesen személyre szabható.
Lexus esetében ez nem így van. Van 2 féle motor, 3 felszereltségi szint, két féle felni, ugyanennyi ülés huzat, aztán ennyi.
Egy Audi esetében meg Pl 6 féle motorból, 10 féle felniből, 10 féle kárpitból választhatsz és az extrákat sem csomagban adják, hanem azt választhatsz, amit akarsz.
Egyébként a legtöbb új LEXUS finom darab, néha egy-egy hiba van, mint lassú az automata, vagy a hibrid nem olyan dinamikus, mint egy német dízel, de ez más tészta, ezek az eltérések nem abból adódnak, hogy ne tudnák megcsinálni.
Szóval egyrészt a kisebb történelmi múlt miatt, másrészt az eladási politika miatt vannak lemaradva Európában. Eddig az is közrejatszott, hogy nincs dízel motor (IS-ben volt egy kis ideig, pont nem a jó fajta), de ez ma már nem tényező.
Nekem egyébként bejön a márka, tetszik a design is, bár sokaknak elég radikális.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!