A Lexus azért nem tudja utolérni a németeket, mert nem európai piacra tervezték?
A Lexust azért hozták létre a 80-as években, hogy kiszolgálja azokat a jobb módúbb amerikaiakat, akiknek a Toyota snassz.Továbbá, a zöldebb irányzattal rendelkezőnek kínálnak hibrideket elég régóta.
A márkát elve az amerikai piac igényeihez igazították, később a Lexust próbálta a Toyota globális prémiummárkává felemelni, olyanná, mint a BMW vagy az Audi.Viszont ez nem igazán jött össze, azért, mert ugyanazt akarják eladni Európában, mint Amerikában, ugyanis az európaiak egy prémiummárkától többet várnak, mint az amerikaiak.
De nézzük meg is, hogy miről beszélünk.
Ez egy 2018-as kép a Lexus legnagyobb szedánjának belsejéről, méretei alapján Audi A8, Merci S konkurens:
És nézzünk meg egy Audi A8-ast:
A két autót 2018-tól gyártják, de az Audi mégis sokkal modernabb, futurisztikusabb.De, nem csak külsőleg, hanem a lemezek alatt is, tényleg többet is tud.
Nyilván a Lexus is egy prémiummárka.De, ha rangsorolni kellene őket, a Lexus az Audi mögé állna.
"modernabb, futurisztikusabb"
És akinek épp nem tetszik a modern beltér, hanem a klasszikus, vagy épp úrias belső a vágya? Szóval ez a rész ez már ízlés kérdése, ezen meg nem érdemes vitatkozni.
A technikai oldal meg olyan, hogy eddig ahány Lexus tesztet olvastam egyikben sem láttam panaszt például a menetkomfortra vagy a dinamikára. Az, hogy lehet épp kevésbé bonyolult rendszer dolgozik alatta az nem feltétlen jelenti azt, hogy rosszabb. Ez megint olyan dolog, hogy a vevő úgy is kipróbálja gondolom mielőtt megveszi ennél a kategóriánál.
Az eladások meg már más lapra tartozik. Nagyon sok minden közbeszólhat, hogy épp melyik márka mennyre fogy, kezdve a reklámtól, a visszajelzésekről, az alkatrész ellátottságtól, a beszerezhetőségtől stb.
A német trionak van egy olyan előnye, hogy jó régen beégették magukat a köztudatba, és ugye leginkább sok emberben úgy is élnek mintha magasabb rendűek lennének sok más márkánál. Lexus-ról meg a legtöbb embernek mindössze annyi jut eszébe, hogy megbízhatóbbak mint a németek, de nem arra gondolnak rögtön, hogy kéne nekik egy.
Teljesen egyetértek a 4. válaszolóval, én is így gondolom.
Aki autót azért vesz, mert "olajcserén kívül semmit nem kér" vagyis sokak szemében megbízható, annak teljesen jó a Suzuki Swift, megbízható, de vacak az anyaghasználat, nem kényelmes, nem ergonomikus, gyengék a motorok....stb....stb
Egy prémiumautó attól prémium elsősorban,hogy olyan motorokkal rendelkezik, másodsorban pedig az ergonómia,anyaghasználat, futómű, extrák...stb teszi prémiummá.
Én is jó márkának tartom a Lexust, de egy gyengébb versenyző, mint az Audi,BMW,Mercéddesz trió.
Én nemrég vettem egy új 10. gen. Civic - et. 7.5 millió volt. Ezért már egy elég komoly pár éves "német trió" kocsit lehetne venni, tudom, mert sokat járok kint, látom a kínálatot. És vezettem már BMW - t.
És soha nem adnám a Hondát oda egy ilyenért.
Kedves 8,
a Honda nem prémiummárka, hanem tömegmárka,igaz egy nagy jó tömegmárka.
De, nem említhető egy lapon egyik prémiummárkával sem.
Arról beszélj, hogy 7,5 millióért milyen prémiumautót vennél újan?
Max hitelre egy alap 3-as BMW-t.
Új autót újhoz hasonlítsunk, használtat használthoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!