Amikor még az az időszak volt hogy több évet kellett várni egy kocsira, mennyire virágzott a használtautóbiznisz?
Az új autók behozatala-eladása egyetlen cég kezében volt: a Merkur.
Éveket kellett várni az autóra, és az sem volt biztos, hogy olyat kaptak, amilyet rendeltek, és nem csak a szín változhatott, hanem a márka, típus is, p. fehér Ladára fizettek be, és kaptak egy zöld Moszkvicsot... (ha elfogadták az ajánlatot, ha nem, várhattak tovább)
Az új autót évekig tilos volt eladni, tehát az nem állja meg, hogy az autó piacon, akár felárral lehetett új autót vásárolni.
Nem voltak kereskedők sem, az öreg autókat autópiacra vitték ki,hasonlóan árulték, mint akkoriban a lovat, vagy malacot: ott volt az autó, mentek a vevők, mustrálás után vagy elkelt az autó, vagy nem ... a piac végén ment mindenki haza.
Nagymamám elmondása szerint akinek volt pénze, az befizetett egy új autóra, amikor pedig megérkezett, már adták is el, némi felárral persze. Aki azonnal szeretett volna autót, az fizetett inkább többet az ilyen eladóknak.
Azt, hogy nem lehetett eladni pár évig hivatalosan, azt simán kijátszották régen is.
Az 1-es,4.es válasza együtt jó,de behozták azt a törvényt,hogy 2 éves koráig csak a Merkúrnak adhatták el az autót,hogy ne lehessen ebből nyerészkedni.
Ekkor jött a kiskapu,hogy üzembentartóira vették meg az új autókat a tulajdonosától.Ez akkor is és most is rizikós volt,de régen nem gusztustalankodtak azzal,hogy vissza követelték az autót és a pénzt nem adták vissza.Én legalább is nem hallottam ilyenről.
Most viszont képesek arra is,hogy az adás-vétel után megvádoljanak azzal,hogy te elloptad.
A szervizelést otthon, maszek szerelőnél vagy az AFIT-nál lehetett csak megoldani.Ez utóbbi sokszor nagyon trehány munkát végzett és drága is volt,pedig az akkori autók a mostaniakhoz képest egyszerűek voltak mint a faék.
Használtan az autópiacon voltak autók,mert nem volt olyan balga,hogy a Merkúrnak adja el ,mikor az csak jóval kevesebbet fizetett értük.A kereskedők is ugyan azon a piacon árulták ezeket.
Nem kellene azért olyan képet festeni, hogy a piacon egyszerű volt új autót megvásárolni.
Persze, voltak ügyeskedők, sőt nagy sláger volt az autónyeremény betétkönyv, amivel esetenként olyanok nyertek, akinek nem volt szüksége az autóra, tehát eladta, de az új, vagy majdnem új autókat nagyon ritkán vitték ki a piacra, és azokat nem is nagy számban adták-vették.
Amikor 5-10 évet kellett várni az autóra, még protekcióval sem volt azonnal, nem igazán volt tömegeket megmozgató biznisz kifizetni, várni éveket, azért, hogy némi haszonnal azonnal eladják... igen, voltak ilyenek is, de nem ez volt a jellemző.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!