Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbó Diesel avagy a kompressz...

Turbó Diesel avagy a kompresszoros Diesel?

Figyelt kérdés
Érvek/ellenérvek.

2018. márc. 9. 18:48
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Nagy érv a turbódízel mellett, hogy létezik közúti forgalomban, míg a kompresszoros kivitel szinte teljesen ismeretlen, csak nehézgépeknél használják.
2018. márc. 9. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

A kompresszorosnál eltűnik a "turbolyuk" meveztű csúszás vagyis mikor gazt adsz nem egyből jön az erő.

Valamint aránytalanul sokat fogyaszt! Mivel nem a kipufgázt hasznosítja újra hanem mechanikus vagyis a motor hajtja!

2018. márc. 9. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Tényleg, valaki mondjon már nekem egy közúti forgalomban lévő, kompresszoros dízel személyautót. Lehet, hogy létezik, de én még soha nem láttam.
2018. márc. 9. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

#3

Régebbi mercik közül van kompersszoros

Új mazdák 2.0 benzinmotorja is az pl.

2018. márc. 9. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Merciből tudtommal csak a benzinesek voltak kompresszorosak.

Mazdának melyik motorja kompresszoros? Szerintem mind szívó jelenleg. Emellett dízelről szól a kérdés.

2018. márc. 9. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Kompresszorosból én is csak benzinesről hallottam.


Viszont et már el kellene felejteni, hogy a feltöltött motorok attól esznek sokat, mert tol a turbó, és kompresszor mivel nem pihen, mindig sokat eszik.


Nekem volt 5 évig G60-am, kb. úgy működik mint a kompresszor, csak kisebb a nyomás eredetileg. Ha spórolni akartam annyival elmentem, amennyivel ugyanaz az 1.8-as szívómotor, ha meg toltam akkor sosem érdekelt a teteje.


És ez a motor pont akkor zabált ész nélkül, amikor nem töltött a G60, mivel a motor kompressziója eleve csökkentett, hogy ne legyen öngyulladás. Így, amikor meghalt a töltő, onnan vettem észre, hogy megugrott a fogyasztás vagy 2 literrel, cserébe legalább gyenge volt.

2018. márc. 9. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 crudy ***** válasza:
Szerintem utoljara a ketutemi dizelek voktak kompresszorosak, azoknak meg mar reg vege. Ha a kerdes elmeleti akkor meg erdemesebb a turbobenzint es a kompresszoros benzint osszehasonlitani, mert olyan van.
2018. márc. 9. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Mazda 626 2.0 Comprex


Én másik kompresszoros dízelautóról nem tudok, de ez is egy 20+ éves modell és nem volt nagy siker.

2018. márc. 9. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
A helyzet, hogy egy kompresszoros dízelre sem tudok hirtelen példát mondani, pedig azért ismerek 1-2 típust. Szóval nem túl releváns az összehasonlítás. A tuti megoldás szerintem a bi-turbódízel, mikor van egy kisebb meg egy nagyobb turbó, ezáltal a turbólyuk is minimális. Vagy az elektromos turbó ami az Audi SQ7-ben van.
2018. márc. 9. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Előzőt meg tudom erősíteni. Ez előtt turbódízelem volt, most egy biturbós dízelem van. Sokkal jobban tolerálja az alacsony fordulatot. Gázadásra szinte alapjárattól azonnal "katapultál", míg a szimpla turbóst fel kellett pörgetni 1500-1800-as fordulat környékére hogy érezhetően elkezdjen tolni.
2018. ápr. 5. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!