Milyen motorolajat vegyek ebben az esetben?
Adott egy 2000-es Seat Leon 1.4 16V motorral.
Tavaly ráköltöttem közel százezer forintot, mert nem volt olajnyomásom meleg motornál.(olajpumpa,hidrotőkesor, olajcsere(Castrol 5W40),szelepemelők stb...)
4-5 hónapig jó volt az autó, közel 4000km-t tettem meg vele hibamentesen, igaz többnyire kisebb távokat. Nemrég 20-30km megtétele után egy 100-as tempónál villogni kezdett az olajlámpa és feltűnően hangosabban járt a motor, pár perces pihi után ismét bírt kb 5-10km-t aztán megint világítani,sípolni kezdett az olajlámpa. Olvasgattam fórumokon, különböző oldalakon, hogy mivel melegen, forró motornál jön elő a hiba így valószínűleg vezérműtengely van kikopva vagy akár főtengelycsapágy is lehet ludas és ott szökik el az elvékonyodott forró olaj.
Úgy döntöttem, hogy én már nem vagyok hajlandó több pénzt rááldozni, egy motorgenerál meg sem érné, így beszámíttatom valami kereskedésben. Tudom, hogy egy utolsó szemét vagyok, sosem adtam még el hibás autót vagy bármi mást, de ezt már sem idegileg, sem anyagilag nem bírom. A kérdés az lenne, hogy milyen olajat érdemes vennem ezeket figyelembe véve? Abban bízom, hogy egy jó minőségű sűrűbb olaj ideiglenesen orvosolni tudja a problémát. Mobil 2000X 10W40-es olajat néztem ki, megfelelhet erre a célra vagy esetleg vegyek kicsit sűrűbb 10W 60-at?
Köszönöm előre is a segítséget!
Na amit te most írtál,azzal a sűrű olajjal sem fogsz menni semmire ,mert a kenési helyekre akkor sem fog megfelelő mennyiség jutni.Az olaj lámpád megnyugtat majd,mert az közvetlen a pumpa után van,ahol esetleg még van elegendő nyomás ahoz,hogy az érzékelője se adjon hangjelzést.De ez után osztódik,szétágazik a kenési rendszer,kisebb átmérőjűek a furatok amiben az olaj eljut a kenési helyekre.Ezekben ez a sűrű olaj már nem olyan sebességgel áramlik majd és nem lesz megfelelő mennyiség a kiszorított olaj utánpótlására.A főtengelynél az illesztési hézagok megnövekedése miatt ebből még jelentő mennyiség távozik is.Ez a motor és a motorolaj nem éri el azt a hőmérsékletet sem,hogy a viszkozitása miatt megfelelő legyen az utánpótlása.Ezt csak extrém terhelés mellett,vagy verseny körülmények közt lehet, és ekkor lenne elég híg ahoz,hogy kielégítő legyen az után pótlása a kiszorított kenőanyag helyére.
A vezértengely meg a hengerfejben,a pumpától legtávolabbi helyen van,ahol már a legkisebb átmérőjűek az olajfuratok.Ide fog eljutni a legkevesebb sűrű olaj és ennek még jelentős mennyisége az olajnyomás veszteséget okozó, kopásból adódó megnövekedett illesztési hézagokon távozik is.Ez a vezér tengely és az itt található többi alkatrész gyors kopását fogja okozni.Sokan gondolják,hogy milyen jó,ha sűrű az olaj,mert nőtt az olajnyomás,de ezzel együtt csökkent az alkatrészek kenésére szolgáló,kiszorított olaj után pótlása,mert a sűrű olajat nehezebb eljuttatni a kenendő helyekre.Ehez már nagyobb teljesítményű olajszivattyút építenek a motorba és a kenési rendszer körét is ,hogy még a teljesen hideg motor esetén is elégséges után pótlása legyen a kenőanyagnak addig is, még a motorolaj el nem éri az üzemi hőmérsékletet.
A tuningolt széria motoroknál az olajpumpát a leg könnyebb kicserélni nagyobb teljesítményűre és csak kevesen alakítják át ehez a kenési rendszer körét is.Pedig ez is fontos lenne.
Itt elég ha egy versenyt kibír.
Nálad is ez fog bekövetkezni,amit az előző mondatomban írtam.
Itt csak a motor rendbetétele tudja majd orvosolni a problémát teljesen,sajnos.
Utolsó:
Igen ezt én is tudom, hogy egy olajcserétől nem fog megjavulni a motor, de jelen állapotban eladni nem lehet, friss, esetleg sűrűbb olajjal lehet, hogy megint hibamentessé varázsolható pár hónapig, vagy rosszul gondolom? Elvégre 4-5 hónapig nem produkálta a hibát az olajcsere után, vagy azóta ilyen mértékben kophatott a motor még ilyen kevés km futás mellett is?
Lehet,hogy vezetési stílus,vagy a motor kenési rendszerének hibája okozta ezt.
Az első főleg a sűrű,hideg olaj nem megfelelő utánpótlása miatt szokott előfordulni.Az utóbbit okozhatja alacsony olajnyomás,de még nem a lámpás visszajelzés a műszerfalon,vagy az olajrendszer
koszolódása miatti leszűkölése.Ez főleg a ritka olaj csere,vagy a noname rossz minőségű motorolajok okozzák.
Az olajcserétől én nem várnám a megváltást.
Lehet, hogy nem fontos, de a kérdésben elírtam kiderült ,hogy Mannol 5W-40 került a motorba az előző olajcserénél. ( [link] )
Egyébként köszönöm a hozzászólásokat!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!