Amikor egy turbóra azt mondják 0.8 bar nyomással tört, akkor a légköri nyomáshoz képest + 0.8 barról beszélünk?
Mihez képest lehetne még beszélni 0,8 barról?
A légköri nyomás 1 bar körüli, ha ez a turbónyomás abszolut nyomásként lenne értelmezve, akkor azt jelentené, hogy -0,2 bar vákuumot csinálna a szívócsőben.
az a turbo 0.8 barral tölt.
hiába a légköri 1 bar nyomás, mert a dugattyu gyors mozgása miatt, valamint a szelepek mérete miatt a henger nem tud 100%-ig feltöltődni. (a légszűrő ellenállásáról már nem is beszélve)
Van egy átlag henger. Kb 300cm3. Ha a dugattyú lefelé halad nyitnak a szivó szelepek. a levegő elkezd befelé áramlani. DE! csak néhány század, vagy ezred másodperc áll rendelkezésére, hogy feltölse a hengert. ennyi idő alatt nem tud 300cm3-nyi levegő beáramlani, hanem lehet hogy csak a fele. Ezért, hogy növeljék a hengerbe áramló levegő mennyiségét, különböző feltöltőket találtak ki. Ha egy 300cm3-es hengert 0.8 baros turbóval töltöd fel, akkor garantált, hogy majdnem minden fordulatszám tartományban 240cm3-nyi levegőt pumpál a hengerbe. Persze ez függ a szivórendszertől, a kipufogó rendszertl, a külső légnyomástól, a levegő hőmérsékletétől, a légszűrő ellenállásától. Nagy tudomány ez. Több mint száz éve mérnökök milliói reszelgetik, tökéletesitik...
Nem is értem a négyes miről beszél. Egy szóval sem írtam hogy mérnök, vagy szakértő lennék.
Ha nem érted a válaszom, az nem az én hibám...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!