Nem érdemes már dízel autót venni? Kifogják ezeket tiltani Magyarországról?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A Nissannal nyilatkoztak arról, hogy még 1-2 újabb EURO szabvány, és egyszerűen nem fogja megérni dizelt gyártani, mert olyan drága lesz a gyártási technológia, hogy nem fogják megfizetni annak a dizeles autónak a felárát. Ennek már mutatkoznak jelei, egyre több autó kapható csak benzines motorral (pl VW Polo). Nyilván a kisebb városi rohangálósoknál ez érthető, de nem a kitiltásoktól kell félni, hanem attól, hogy olyan károsanyag kibocsátási normák lesznek, amiket nem tudnak, vagy csak nagyon drága technológia felhasználása mellett tudnak majd teljesiteni az autók (amiket már most is lecsalnak egyébként).
Javaslom a Mazda Skyactiv-X technológiáról olvasni mindenkinek, jövőre igérik a sorozatgyártást, már majdnem végleges a terv, röviden a lényeg annyi, hogy egy 2 literes 190 lovas szivobenzin fogyasztását 5 liter környékére fogják szoritani, egy újfajta változó süritési aránnyal működő motorral, ha ez beválik, mi fogja indokolni, hogy dizelt vegyenek az emberek? Városba pedig sose volt való a dizel a turbó, a részecskeszűrő, a lassú bemelegedés miatt, persze vonzó a fogyasztásról nagyzolni a szomszédnak :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Most a németek sem tiltották be, csupán hatalmat adtak az önkormányzatoknak, ha rosszabbodik a levegő minősége adott városban akkor tilthatnak euro 3-4 alatt, szigorúbb esetben euro 5-öt is. Benzinesből euro 3-ig, szigorúbb esetben euro 4. Úgyhogy nem tudom min megy a rinya, a Swiftecske se mehet sehova akkor.
Továbbá az is benne van, hogy csak belvárosi zónákból és azok akik ott laknak vagy oda járnak dolgozni mentességet kapnak ez alól. Franciák, hollandok hasonlóan, norvégok azért tudnak kicsit szigorúbbak lenni, mert jóval gazdagabb ország és szinte 100% ingyenáramuk van.
És akkor most olyan országokról beszélünk amik cirka 30 évvel előttünk járnak. Én nem tudom egyes emberek fejében mi zajlik le ilyenkor, mikor dízelkitiltásról pofáznak, főleg itthon. Nagyjából úgy, ahogy a Trabant/Wartburg. Mire kitiltják őket (még most sincsenek), már kutyának se fog kelleni, mert fillérekért lesznek elektromosak használtan. És ha lesz is bármiféle korlátozás, az a fővárosi embereken kívül a lakosság 80-90%-át aligha fogja érinteni.
Továbbá azt is fel kéne fogni, hogy a németeknél azért kellett a korlátozás, mert a gazdagságuk miatt szarni is nagyköbcentis dízellel járnak, magas az NOx érték a levegőben (és nem a korom). Míg itthon a trehány fűtésből eredő szennyező anyagok halmozódnak fel telente és okozzák a rossz levegőt. Teljesen más a kettő. Ezért sincs itthon a fővárosban a tiltás erőltetve, ha nem muszáj. Időnként látszatból beiktatják, mert 1: az autóst mindig lehet szopatni, 2: látszat hogy valamit csinálnak is. Ezért mondogatják a kitiltást is, aztán majd 10 év múlva mikor oda jutunk akkor még mindig ott leszünk, mint ma is.
Szerinted az emberek ott hagyják azt a sok kőolajat a földben?
Hát persze hogy nem
Dízel mindig lesz
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!