Mikor érdemes dízel autót venni?
Városban nem. Csak akkor, ha autópályázol.
A dízel, illetve a részecskeszűrő nem szereti a várost 400 km után szépen megfekszik, egy tisztítás 40-70 ezer. Ami nem más mint egy óráig kakaón égetik az üzemanyagot.
Elvileg te is meg tudod csinálni, ha 300 km után kiviszed az autópályára kicsit megfuttattod.
Szerintem 100km a határ, de ez nagyba függ, hogy hol.
Városban vagy országúton, esetleg autópálya...
De figyelembe kell venned, hogy sokkal hajlamosabb a meghibásodásra és sokkal drágább a javíttatása.
Persze nem írtad milyen dízel autóról van szó :)
Nekem is dízel van, egy öreg merci, vicc kategória, hogy mennyi a fenntartása, nevetséges összegekért lehet kapni hozzá alkatrészt de nem nagyon kell javítgatni annak ellenére, hogy közel 1 millió km van benne.
Persze ez nem az a dízel ami 4-5 litert eszik hanem inkább 7-et. :)
Szóval én inkább a megbízhatósága miatt vettem ezt, nem a fogyasztás miatt. Az olcsó alkatrész már csak grátisz.
Újabb dízeleknél kijelenthető, hogy akkor érdemes dízelt venni ha az ember megteheti, hogy kiadjon egy nagyobb összeget egy esetleges komolyabb meghibásodásért.
Mert lehet hurrogni, hogy ilyen jó meg olyan jó a dízel, de a maiak nagyon túl vannak bonyolítva, főleg az én öreg előkamrás dízelemhez képest.
Szóval bármikor beüthet a krach, legyen szó új vagy használt kocsiról.
Használtnál még nagyobb az esély értelemszerűen...
Szóval én megbízhatóság párti vagyok, ha megyek valahova oda akarok érni, nem akarok lerohadni útközben. ezért van megbízható öreg mercim :)
De ha kizárólag új autót használhatnék akkor valami japán benzinest választanék!
Ha sokat mész vele, nagyobb igénybevételen van a kocsi.
Az enyémben év elején 200 ezer kilométer volt most év végére 35 ezerrel több és ebben volt/van városi, országúti és autópályás használat is egyaránt (140-150-es tempóval).
Tényleg fontos lenne milyen autóról van szó?
Egy 10 éves grande puntót használok és eddig a kopóalkatrészeket leszámítva nem kellett hozzányúlni, habár mostanság már jelentkeztek kisebb elektronikai baromságok, viszont ezek nem jelentősek, könnyen javíthatóak voltak. Ezt leszámítva motorikusan kifogástalanul működik és az egyéb berendezések is!
Nem hallgass senkire, itt nagyon sokan nem tudják miért is jó a dízel autó! Valaki csak a pénzmegtakarítást látja elsődleges célként, már ami az üzemanyagot illeti, másik ember az erőt, harmadik pedig remeg a szervizeltetéstől.
Egy dízelt nem azért vesz az ember, hogy városban futkozzon vele (ez tényleg így van), hanem hogy menjen vele minden beindítást követően min. 30-40km-t, ez bőven elegendő, nem kell itt 100km-eket autókázni feleslegesen.
Használhatod KEVESET a dízelt, csak egy nagyon fontos: amikor elindulsz, akkor menjél vele 40km-t minimum. Nem számít, hogy hetente, kéthetente ülsz bele, akkor is legyen meg a km. Nem kell itt autópályázgatni, ez butaság: csupán akkor éri meg az utazás (üzemanyagfelhasználás szempontjából).
Nekem is dízel van, hetente, kéthetente előveszem, oda vissza 80-100km-t megyek vele, néha sajnos kell városba is bemenni vele, 3-4km, de ezt inkább hanyagolom és a futkozós benzines Corsa-val teszem meg ezt a távot :)
Egészen biztos vagyok abban, hogy aki azt mondja, hogy csak autópálya, meg 100km alatt nem érdemes...stb., az tuti egyszerre leállítja a motort célbaérkezését követően azonnal, és fogalma sincs, hogy miért nem szabad! Erről csak ennyit szerettem volna elmondani :) Akinek nem inge, nem veszi magára!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!