Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy működik az automata...

Hogy működik az automata váltó az amerikai autókban?

Figyelt kérdés

A filmekben szoktam latni, hogy a kormany mogott van egy kar, mit fel le huznak. Azon is van valahol egy gomb, amit be kell nyomni, mielott mozditanad? Milyen allasai vannak a kapcsolonak?

Kicsit mas jellegu kerdes, de a regi (nyilvan manualis) Trabantokban is lattam ilyet, ott hogy mukodik?

Koszonom!


2018. febr. 28. 21:45
 1/8 A kérdező kommentje:
* amit fel-le huznak
2018. febr. 28. 21:45
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Az a valto a legegyszerubb megoldast adja az egysegsugaru amerikai sofornek: egyik iranyba huzva elore megy a verda, masik iranyba hatra, kozepen meg parkolo pozicio van. Nem kell semmilyen gombokat nyomogatni, mivel nem magat a valtot allitgatod, csak a vezerleset.


A Trabant/Wartburg kormanyvaltoja teljesen mas, az egy sima manualis valto kuplunggal, csak nem kozepen van a kardanalaguton, hanem fent a kormanyoszlop mellett. Valtani is pont ugy kell vele, kuplung be, valtasz, kuplung fel.

2018. febr. 28. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

Ugyanúgy működik, mint nálunk, csak az előválasztó a kormány mögött van, nem a két első ülés között. A mai Mercedes-Benzeken is ilyen az előválasztó kialakítása.

A végén van egy gomb, ezzel reteszeled, egyébként meg a szokásos előre-hátra mozgatás helyett itt fel-le billentve kell a P-R-N-D-L sorrendet végigjátszani.

A Trabantokon kicsit másképp működik a dolog, ott valóban váltókar áll ki a műszerfalból. Egy esernyőnyélre hasonlító vasdarab meredezik kifelé, azzal kell megtalálni a megfelelő fokozatot. Betolva és lenyomva kapcsolod az 1-est, felfelé fordítva a 2-est, kihúzva és lenyomva a 3-ast, felfelé a 4-est. Teljesen betolva (érezni, hogy az 1-2 síknál megakad egy kicsit) és lenyomva ott a hátramenet. A másik nagy kormányváltós klasszikus itthon a Wartburg, ott hagyományos H-sémájú a váltó, csak el van fordítva, hogy a H középső szára párhuzamos legyen a kormánytengellyel.

2018. márc. 1. 06:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Koszonom, nagyon reszletesen, erthetoen leirtatok.
2018. márc. 1. 07:12
 5/8 anonim ***** válasza:

"Azon is van valahol egy gomb, amit be kell nyomni, mielott mozditanad?" -


az uj autokon nincs gomb, fekpedal benyomasaval tudod valtani a sebesseget

hallani lehet (inditas utan) ralepsz a fekre es hallassz egy kattanast, na az a kattanas 'engedi', hogy a valtokart sebessegbe rakd; fek nelkul nem tudod a kart P-bol kivenni


foleg azokban az autokban hasznaljak ezt a kormany mogotti valtokar megoldast, ahol elol nem 2 kulon ules van hanem egy ugynevezett pad (bench seat), harom szemely tud elol ulni (ezert nem a 2 ules kozott van a valto elhelyezese)


ilyen az ujabb:

[link]


ez meg a regi:

[link]

2018. márc. 2. 01:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Koszi!
2018. márc. 2. 06:54
 7/8 anonim ***** válasza:

A kormany mogotti kart magadfele huzod, majd lefele nyomod mert Pben van inditaskor, ugyanis elozoleg igy allitottad le, utana R,N,D,enyemben van 1,2 is ami azt jelenti hogy nem valt magasabb fokozatba.

R az hatramenet, N ures, D pedig eloremenet.

A lenyeg hogy mielott fel vagy le mozgatnad elotte magadfele kell huznod a kart

2018. márc. 9. 05:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Köszi szépen!
2018. márc. 10. 15:47

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!