Hogy működik az automata váltó az amerikai autókban?
A filmekben szoktam latni, hogy a kormany mogott van egy kar, mit fel le huznak. Azon is van valahol egy gomb, amit be kell nyomni, mielott mozditanad? Milyen allasai vannak a kapcsolonak?
Kicsit mas jellegu kerdes, de a regi (nyilvan manualis) Trabantokban is lattam ilyet, ott hogy mukodik?
Koszonom!
Az a valto a legegyszerubb megoldast adja az egysegsugaru amerikai sofornek: egyik iranyba huzva elore megy a verda, masik iranyba hatra, kozepen meg parkolo pozicio van. Nem kell semmilyen gombokat nyomogatni, mivel nem magat a valtot allitgatod, csak a vezerleset.
A Trabant/Wartburg kormanyvaltoja teljesen mas, az egy sima manualis valto kuplunggal, csak nem kozepen van a kardanalaguton, hanem fent a kormanyoszlop mellett. Valtani is pont ugy kell vele, kuplung be, valtasz, kuplung fel.
Ugyanúgy működik, mint nálunk, csak az előválasztó a kormány mögött van, nem a két első ülés között. A mai Mercedes-Benzeken is ilyen az előválasztó kialakítása.
A végén van egy gomb, ezzel reteszeled, egyébként meg a szokásos előre-hátra mozgatás helyett itt fel-le billentve kell a P-R-N-D-L sorrendet végigjátszani.
A Trabantokon kicsit másképp működik a dolog, ott valóban váltókar áll ki a műszerfalból. Egy esernyőnyélre hasonlító vasdarab meredezik kifelé, azzal kell megtalálni a megfelelő fokozatot. Betolva és lenyomva kapcsolod az 1-est, felfelé fordítva a 2-est, kihúzva és lenyomva a 3-ast, felfelé a 4-est. Teljesen betolva (érezni, hogy az 1-2 síknál megakad egy kicsit) és lenyomva ott a hátramenet. A másik nagy kormányváltós klasszikus itthon a Wartburg, ott hagyományos H-sémájú a váltó, csak el van fordítva, hogy a H középső szára párhuzamos legyen a kormánytengellyel.
"Azon is van valahol egy gomb, amit be kell nyomni, mielott mozditanad?" -
az uj autokon nincs gomb, fekpedal benyomasaval tudod valtani a sebesseget
hallani lehet (inditas utan) ralepsz a fekre es hallassz egy kattanast, na az a kattanas 'engedi', hogy a valtokart sebessegbe rakd; fek nelkul nem tudod a kart P-bol kivenni
foleg azokban az autokban hasznaljak ezt a kormany mogotti valtokar megoldast, ahol elol nem 2 kulon ules van hanem egy ugynevezett pad (bench seat), harom szemely tud elol ulni (ezert nem a 2 ules kozott van a valto elhelyezese)
ilyen az ujabb:
ez meg a regi:
A kormany mogotti kart magadfele huzod, majd lefele nyomod mert Pben van inditaskor, ugyanis elozoleg igy allitottad le, utana R,N,D,enyemben van 1,2 is ami azt jelenti hogy nem valt magasabb fokozatba.
R az hatramenet, N ures, D pedig eloremenet.
A lenyeg hogy mielott fel vagy le mozgatnad elotte magadfele kell huznod a kart
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!