Az akksi menet közbeni töltėse függ valamitől?
A generátor kb a motor középfordulatától adja le a teljes teljesítményét.
Az alatt (is) az akkuba csak az az energia jut el, amit az egyébként bekapcsolt fogyasztók ebből nem zabálnak fel.
(2*tompított 10A, hátsólámpák, műszerfal, rádió, fűtőmotor [klíma!], stb)
Még az is lehet, hogy összességében egyáltalán nem tölt!
Talán alapjárat környékén még nem lehet teljes a töltés, de felette valamivel már eléri kb. a maximumot.
Persze azért függ attüól mi megy közben: fényszórók, ülésfűtés, ventillátor, hátsó ablakfűtés stb.
Ha ezek mind mennek, akkor 2000 feletti fordulattal már semmi gond nincs. Azért persze autója is válogatja...
Áramot még soha nem mértem, hogy mikor mennyit vesz fel az akku. Feszültséget viszont igen. A feszültségszabályozó szépen teszi a dolgát. Nálam tized voltra annyi alapjáraton, mint 3000-es fordulaton bömböltetve.
Egyébként függ sok mindentől a töltés:
- Generátorod állapota.
- Mennyi fogyasztó van bekapcsolva.
- Akku töltöttsége.
- Akku állapota.
- Kontaktusok állapota, pl akkusaru mennyire oxidos.
- Egyéb.
Autója válogatja.
Lada 2107-ben pl. 1500-as fordulat alatt még a felkapcsolt fényszóró és halványabban világít.
2012-es Skoda Fábiában (1.2 TSI) ill. Octaviában (1.6 CRTDI) a motorvezérlő automatikusan megemeli az alapjárati fordulatszámot, ha úgy itéli meg, hogy nem elégséges a töltés. Ezekben pedig még nincs EBS.
Az EBS az electronic battery sensor, ami gyakorlatilag komplex algoritmus és valósidejű adatok (feszültség, áram, hőmérséklet mérés) alapján meghatározza, hogy az akkut hogyan is kell töltenie a generátornak.
Középkategőria felett több tucat auómárka használja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!