Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Féktárcsát/betétet mikor kell...

Féktárcsát/betétet mikor kell cserélni egy 2014-es skoda octavián?

Figyelt kérdés
Holnap fogom 152ezer km-nél a betétet a tárcsát mikor kell majd?
2018. febr. 20. 23:27
 1/9 bamboochatheone ***** válasza:
Ha a vastagsága 23 mm alá csökken. Egy tolómérővel megméred és megtudod mennyi van még benne. Az új tárcsa 25 mm vastag.
2018. febr. 20. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
50%
A kijelző biztosan világít ha kikopnak , a tárcsát fel lehet 1-2szer szabályozni az nem sok lébe .
2018. febr. 21. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
A hűtött a tárcsak, akkor én nem szabályoznám. Hátul úgyis kevésbé kopik, szerintem előre meg olyan 10000-res tétel lehet.
2018. febr. 21. 07:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
38%
Ha elkoptak.
2018. febr. 21. 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

A csere esedékessége a tárcsa kopásán múlik. Szinte sosem kopik egyeneletesen, leggyakoribb jelenség a "vállasodás", amikor a tárcsa kölső pereme kevésbé kopik, így egy magasabb ívet alkot, kilép a tárcsa síkjából. Amint ez a perem eléri a féknyerget, azonnal cserélendő a tárcsa, ezért nem szokás kivárni. Ez az első tényező.


Hogy mikor éri el függ a betétvastagságtól is, így egy új betét esetén előfordulhat, hogy a tárcsavastagság az a paraméter, ami miatt cserélendő. Ez a második tényező.

A névleges és minimális tárcsavastagság adatokat az ELSAwin nevű gyári progrmban éredemes kikeresni.

Itt egy példa mk2-es Octaviára (tehát nem mk3, mint amire a kérdés vonatkozik):

[link]

A lényeg, hogy elöl kb 3, hátul kb 2mm az engedélyezett, maximális kopás.


Harmadik tényező a tárcsa általános állapota barázdáltság, egyenetlenség szempontjából. Leginkább csak egy szakavatott szem tudja megmondani, hogy ilyedtén cserélendő-e a tárcsa. Természetesen extrém deformációknál laikusnak is feltűnhet, hogy valami nincs rendben.

2018. febr. 21. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Nekem is ilyen van (2014), amikor felraktam a téli gumikat (kb. 100e km-nél) megmértem a betétet és a tárcsát, és nagy meglepődve arra jutottam, hogy lehet, hogy ezen a tárcsa hamarabb fogy el...


Nemrég voltam (más ügyben) szervízben, megkérdeztem a srácot, és azt mondta, hogy eddig az összes 3-as octaviánál amin féket csinált, mire elkopott a betét, cserélni kellett a tárcsát is - viszont ő is mondta, hogy a gyári cucc ki szokott tartani 120-150e km-ig.

2018. febr. 21. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Megrendeltem Bárdiautóról 21 ezer ft volt az elülre és a hátsóra meg csak 8 mért ilyen nagy az árkülönbség?
2018. febr. 21. 21:45
 8/9 anonim ***** válasza:

Az első tárcsa hűtőbordás, míg a hátsó tömör. Előbbi valamivel bonyolultabb.

A különbség abból is adódhat, hogy Bárdinál akkora hasznot tesznek rá, amennyit nem szégyellnek és csak bizonyos vásárlás után adják azt a kedveményt, amit mások rögtön adnak (akár -40%).

Nézd meg itt is pontosan ugyanazon tárcsák árát:

[link]

2018. febr. 22. 07:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Mikor elhasználódott.
2018. febr. 22. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!