Tudnátok segíteni milyen autót nézzek ha havi 1500 km-t szeretnék vele megtenni, tudjak pakolni de ne zabálja le a gatyám a tankolás?
Full elektromos autót.... azt sosem kell tankolni! :D
Komolyra fordítva a szót legalább azt írd meg mennyid lenne rá? 500e vagy 5 millió?
Mit jelent az hogy tudj bele pakolni? Kombira lenne szükséged? Mert akkor a kisautó nem jó irány. Havi 1500km-erre mindenképp benzinest nézz. Ha kombi kéne és benzines, Mazda 6, esetleg Golf 5 kombi, 1.6 szivóval, bár nem tudom ennyiért lehet-e már kapni. Ford Mondeo esetleg, 1.8-as szivoval, abból van 5 ajtós is a kombi mellett, annak is tekintélyes csomagtere van. Ha akkora helyre nincs szükséged akkor csapotthátúból a Golf, Focus, Mazda 3, jól variálhatók, ledöntött ülésekkel sok holmi beléjük fér.
Elsődleges irány szivó benzin legyen, lehet többet esznek mint a dizelek, de havi 1500-nél hidd el nem akarsz egy dizelt fenntartani... Kis távokon meg főleg
Évi 18000 km-nél már megéri a diesel.
Ebben az árkategóriában a leggazdaságosabban fenntartható dieselek, azok a VW konszerntől valók pl: 1.9 TDI (90 vagy 110 le), 1.9 PD (100, 116, 131, 150 le), 1.9 pd (105 le, korai példányainak hajtókar csapágy problémái voltak, hogy miután cserélték a csapágyakat mennyi lett tartós nem tudom), 1.4 PD.
Saját adataim a korábbi 1.8 benzineshez képest mennyit spóroltam az 1.9 PD-vel:
2016: 16945 km, 5.9 l/100 km, diesel 327724 Ft. Megtakarítás a benzines 8.5 literes átlagához ~148048 Ft. Itt a 2016-os 95-ös benzin átlag árát vettem alapul ami 330.34 Ft.
2017: 13578 km (nyáron motoroztam sokat), 5,9 l/100 km, diesel 288613 Ft. Megtakarítás: 119949 Ft Benzin átlag ára: 354 Ft
Így kb 268000 Ft-ot spóroltam 2 év alatt csak az üzemanyagon. Az autó javítására költött összeg ez idő alatt 241690 Ft! Ezek csak általános szervizek, vezérlés, vizsga, téli gumik, plusz néhány apróbb hiba. Ezt egy benzinesre is rá kell költeni.
A 2018-as év kicsit durvább lesz fenntartásilag, de 190000-et költöttem a nyári kerekeimre. 225/45 R17 gumi+ alu felni használtan. (Ez nem kötelező tartozék, csak extra), A 15-ös nyári kerekeimnek semmi baja majd eladom őket kb 60000 ért.
Konszern dizelei tényleg nem rossz irány, főleg igy hogy hosszabb távokon mennél vele, de azért a modernebbekhez tegyük hozzá, hogy ha elszáll rajta a turbó, a kettőstömegű, a PD elem, vagy a részecskeszűrő, azt a fogyasztáson nyert összeget pillanatok alatt elviszik, legyünk őszinték.
A gond nem az, hogy ezeket néha cserélni kell, mert százezreket birnak a fent emlitett alkatrészek, hanem az, hogy sokan szeretik csere előtt elpasszolni a közelgő pénztemetőt...
Ha dizel, én csak 1.9 TDI-t vennék, egyébként a többi se rossz, de kis országunk tele van olyanokkal amikben benne van a Föld-Hold távolság többszöröse, 210 ezerre visszatekerve, egy utólag kitöltött szervizkönyvvel mellékelve. :) Nyilván ez benzinessel is előfordulhat, de azokat eleve kevesebb használatra veszik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!