A Seat TFSI motorok alapból, ha a kokszosodást leszámítjuk mennyire élhető motorok?
nem tudom ennyire tér el a vw konstrukcióktól illetve milyen évjáratról is van szó de még ha igaz is lenne rájuk akkor az 50e forint nem is sok hiszen 10ezrenként olajcsere,szűrők cseréje is is ott van hogy 20-25ezer.
egyébként biztos 50ezer lenne az,annyiért nem bont senki motort meg takarítja meg az összes szelepet.
nekem lassan 122ezer km-nél jár a tfsi-m.
szépen jár semmi nyoma,hangja semmi hogy bármi koxolódás lenne.
2009-es 1.8 TFSI leon (ez a facelift ,amire kiadták a végleges javítást a 2. genbe).
Fórumokon azt írják ,hogy nincs motorbontás az 1.6-1.8-2.0 és cupra TFSI-re ,csak szívóoldalt lebontják kissé ,és könnyen szerelhető.
10-15e/henger áron van írva a dióhéjas.
A vegyi tisztítás is kb ennyi.
Egyáltalán nem konstrukció hibás motorok, furcsamód a dizelek létezésük óta kokszosodnak, de az valamiért oké.
A későbbi 1.8 TSI-ben (asszem 2012-től) kettős befecskendezés van, ami azt jelenti hogy a szivocsonkba és közvetlen a hengerbe is fecskendez, igy mossa a benzin a szivóoldalt és a szelepeket, és nincs kokszosodás.
Egyébként a vegyivel óvatosan, meg az ilyen kamu ultrahangos meg ilyen hülyeségekkel, mert valamelyik nem is használ, az meg amelyik a motoron keresztül tolja ki a kokszot, azt meg felejtsd el, nem hiányzik az a retek az égéstérből.
Dióhéjazás jó megoldás motorbontás nélkül, a nagyobb térfogatú TSI-kben 60-80 ezer km-erenként elég. Nem tudom a Novoth Tibiéken kivül csinál-e még más dióhéjazást, mert ők elég drágán (130-150E ft) csinálják és hónapokat kell könyörögni időpontért.
Ja és a közvetlen hengerbe fecskendezéses motoroknál ne dőlj be az ilyen "csak 100-ast tankoltam" meg hasonló dumákba, tökmindegy mit tankol, a benzin nem fogja mosni a szivooldalt, és koksz az akkor is lesz.
Inkább a vezérlésre figyelj, nekem 2.0TFSI van, ez még szijas, nálam a nagynyomású AC pumpa végén a csésze olyan, hogy 30-40 ezrenként cserélni kell, nem drága alkatrész, cseréje 20 perc, de ha megvárod mig teljesen elkopik és átszakad, tud kárt csinálni. 1.8 TSI-vel nincs tapasztalatom, de ajánlom a TFSI Club Hungary csoportot a fészbukkon, minden infót megtudsz a motorról. Vezérlésből a láncosakra jellemző szakadás, nyúlás, és bizonyos motorkódoknál láncfeszitő görgő hiba, utána kell nézni, időben javitani és nincs gond velük. De én a szijasban jobban bizok.
Láncfeszítőt érdemes rajta vétel után cserélni, illetve ekkora lecsekkolni a lánc állapotát (szakadni nem szokott inkább csak ugrani). Kokszolódástól pedig ha félsz akkor 1x kidióhéjaztatod (~40e/henger) utána pedig az EGR-t lefalazod és soha többet nem lesz gondod a kokszolódással.
Dízel esetén a kokszolódás sokkal tovább tűrhető, mert a dízel alapjaiban véve légfelesleggel dolgozik míg a benzines léghiánnyal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!