Azt vettem észre az autómon egy ideje, hogy ha közvetlen egymás után többször nyomom a féket. Bekeményedik és nehezen fékez. Mi lehet ez?










Bemutatlak a fékrásegítőnek.
Körülbelül 70 éve van az autókban, úgy látszik, eddig elkerültétek egymást.
Szóval a jelenség teljesen normális, a fékrásegítőből kinyomkodod a vákuumot és ezért keményedik fel.










Ha mindezt álló motornál teszed meg, nem kell meglepődni. A vákuumos fékszervó dobjából "elfogy a vákuum", 2-3 fékezés után a rásegítés megszűnik és csak a lábad ereje marad.
Ha mindez menet közben történik, akkor a szervó elméletileg nem "fogy el", ilyenkor a fék túlmelegedése okoz problémát. Az utcai, acéltárcsás fékeknél a fékerő csökken, a nyomáspont bizonytalanná válik, mintha levegős lenne a fékrendszer. Valójában tényleg fel is tud levegősödni: az elöregedett fékfolyadék annyi vizet köt meg, hogy felforr, gőzbuborékok lesznek a fékben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!