Pest megyében valami Suzuki márkaszervíz, ahol fényeznek is?
2017 májusában fényeztettem pár elemet az autón, novemberben a hideg fagyos éjszaka után észrevettem, hogy pattog le a festék. Visszavittem, természetesen bepróbálkoztak, hogy én vagyok a hibás, mert biztos olyan fa alá parkoltam vele, amiről rácsöpögött a fa ragacsos "mézharmata", vagy lesz@rta egy madár, és felmarta a fényezést, vagy biztos az autó környékén hegesztettem, és rápattogott a szikra. Természetesen egyik sem volt így, főleg nem az utolsó.
Végül normálisak voltak, és vállalták a garanciális javítást, de húzták a szájukat. Januárban megcsinálták, és ma észrevettem, hogy tiszta karc a fényezés. Utánaolvastam, hogy mitől lehet ilyen, mert bent volt az udvarban az autó, és idáig nem volt ilyen. Csiszolási nyomokat ír a hiba okáról.
Okok: a gittcsiszolása nem megfelelő (túl durva) csiszolópapírral történta régi lakkréteg csiszolása nem megfelelő (túl durva) csiszolópapírral történt.
Megelőzés: az előírt szemcseméretű csiszolópapírt kell használnia durva rajzolatokat finom csiszolópapírral lesziszoljuk.
A létrejött hiba kijavítása:
lemezig lecsiszolni és ismételten legittelni.
Tehát nagyon örülök, 2x már elrontották, és most még rondább mint az előző fényezés az autón. Az előzőnél is húzták a szájukat, szóval ide visszanni már nem fogom. Gondolom az elemnek sem tesz jót, hogy 4.-re lesz újra fényezve, én meg idegeskedhetek újra, hogy találják el az autó szinét, és ne üssön el + normálisan legyen megcsinálva.
A márkaszervízben (ha egyáltalán vállalnak fényezést), szerintetek mennyit kérnek el elemenként a fényezésre? Gondolkodtam, hogy jövőre az egész autót lefényeztetem, ezen még vacilálok. Géppel, vagy kézzel fényeznek szerintetek?
Olvasgattam így a fényezésről, és elég sokan írják, hogy nehéz jó fényezőt találni (amit sajnos énis tapasztaltam), ez nem olyan mint egy olajcsere, amit azért minden szerelő megtud csinálni.
Előre is köszönöm az értelmes válaszokat!
Na ez meg a másik amitől félek.
Több mint 20 éves az autó, tehát festékleverődések, ajtónyitási nyomok a sok nyomoréknak köszönhetően van a kasztnin, ami azért idegesít. Viszont a fényezése szép élénk, mivel mikor megvették a rokonaim, volt egy másik autójuk, így ez egy garázsban pihent elég sokat. Szóval kicsit félek belevágni, hogy a gyári fényezést lekaparják róla, főleg, hogy nincsenek is jó tapasztalataim a fényezéssel kapcsolatban. :(
Garázsom jelenleg nincs, terben van, hogy 1-2éven belül lesz ha minden jól megy.
Nyáron közel 200ezret költöttem a kasztnizásra, ebben benne volt az 1-2elem fényezése, küszöbcsere, alvázvédelem stb. Most nemrégiben a generátorát újították fel, csapágyat és fékbetétet cseréltek rajta, kapott új akksit, és pcv-t is cseréltek, + kapott friss műszakit. Tehát mostanában nem tudnám lefényeztetni az egészet, csak max jövőre. Viszont most meg tiszta karc amit elcsesztek, és félek, nehogy elkezdjen rozsdásodni. Most szerintetek mit csináljak vele? Fényeztessem le azt az 1-2elemet ami elvan cseszve rajta tavasszal, vagy majd egyszer ha lesz rá pénzem, az egészet egyben? Nagy dilemma.. Főleg, hogy tavasszal lesznek autóstalik, amikre kiszeretnék menni vele.
Tudom, egyszerűbb lenne eladni, és venni egy fiatalabbat, de nem véletlen kasztniztattam ki az egészet. Első autóm, szeretem, és sok emlék köt hozzá, főleg az, hogy a nevelőapám szüleié volt, utána meg a nevelőapámé. Sajnos nem élnek már..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!