Adott egy VW passat 2003 1.9 pdtdi. Esetleg valaki
talalkozott mar ilyennel?
Figyelt kérdés
Az a helyzet, hogy észrevettem, hogy az egyébként kituno allapotban levo passatom bal szelen az intercoolernél reggelente van pár csepp olaj, azt még hozza tenném, hogy az auto nem eszi az olajat, mar egy olajcsereperiodust vegig mentem ugy hogy innen csepegett az olaj, s meg sem kellett utanna toltenem. De raszantam magam elmentem a szerelohoz megnezte azt a valaszt kaptam, hogy valamelyik cső az intercoolernél engedi kicsit az olajat, en azt hittem a turbo lesz a hiba, de azt mondta, hogy a turbóval nincs baj. Valaki egy konkretabb valaszt tud adni, nem talalkozott vki hasonlo problemaval?
Egyebkent hidegben, minusz fokban nem csepeg, de minel melegebb az ido annal tobb csepp van az autó alatt.
2018. febr. 17. 13:02
1/7 anonim válasza:
A kartergázcső a legtöbb dízelnél a turbó szívó ágába van visszavezetve. Ezen a csövön némi olajpára bekerül a turbóba, amit az továbbnyom a cooler felé. A coolerban és a csövekben ez a pára lecsapódik és az évek során összegyűlik ahol tud. Ha valahol rés van a nyomó ágban, ott ez az olaj megjelenhet. Itt nem feltétlenül az olaj megjelenése a probléma, hanem a nyomóoldali ág tömítetlensége, mivel itt elszökik a turbónyomás egy része.
2018. febr. 17. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 A kérdező kommentje:
Értem, tehát akkor mi tévő legyek? Az autó nagyon jól szedi a lábát, az olajat nem eszi, 10 ezer km kb fél-1 liter olaj csepegett ki itt az elozo olajcserenel. Hagyjam igy hadd menjen vagy pedig?
2018. febr. 17. 14:15
3/7 anonim válasza:
Zsolti.Te hiszel mindenkinek?Sok ember azt se tudja mit mond!Amit te magyarázol az nem más mint a túrbó.Kezd döglődni s kitolja az olajat végig a motortérig.Azért látod a léghüő hivezető csonkján,mert ott rakódik le.De gondolom mikor hidegen beindítod már lágyan fütyülni hallod a turbót.Na addig cseréld le,míg a fütyülés teljesen fel nem erősödik a meleg morornál.22 éve csak wv.meg mercim van
2018. febr. 17. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 anonim válasza:
Le kell nyomáspróbázni a nyomóoldalt és megjavítani ahol ereszt.
2018. febr. 17. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
5/7 anonim válasza:
1.9 TDI és PDTDI-nél is jellemző, hogy mindenféle csövek elrepednek benne, szinte mindenkitől hallom, akinek van. Nem kell megijedni.
Apámnak pl a Focuson a maga a turbó "könnyezik", tiszta olaj az egész, de így ment vele már asszem vagy 80 ezer km-t, és köszöni szépen jól van. Ezek a turbók már csak ilyenek.
2018. febr. 17. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 A kérdező kommentje:
Én se hiszem, hogy nagy a baj, vagyis remélem. Nagyon szeretem az autot s jo is.
2018. febr. 17. 16:27
7/7 anonim válasza:
Valahol a tömítés meghalt, érdemes lenne letisztítani az egész motort és megnézni hogy honnan jön az olaj. A passat mivel hosszmotoros így nem tudom az EGR szelep hol van, de ott is szeret könnyezni az olaj. Jobb esetben csak tömítés csere, rosszabb esetben EGR csere. De az is lehet hogy egy kicsit kopott a turbó tengelye és az hord egy kis olajat.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!