Ford szalonban néztünk 1.5 Ecoboost és V8 Mustang Gt-t. Az értékesítő mondta, hogy mindkettőbe 5w20 olaj kell. Mi erről a véleményetek, szerelők? 4-6 ezres fordulaton egy 20-as olaj?
Ezt értem. A hideg oldali viszkozitást is. De azt mondta az értékesítő, hogy Amerikából hozták egyenesen a kocsit. Na már most ha ott a legmelegebb, ahonnan hozták, vagy gyártják, nyáron is 20-30 fok a max, akkor teljesen jó ez a viszkozitás- Szerintem. De Mo-n van simán nyáron 35 fok, ami magas fordulaton és hőmérsékleten már szinte el tud vizesedni, és nem lesz elég hűtése. Szerintem.
Mellesleg gondolok itt bmw-re 10w60-as előírás gyárilag, pontosan a hőterhelések miatt, hogy ne fogyjon el az olaj. Persze nem versenyzésről beszélünk, de a 20-as viszkozitás nekem nagyon kevésnek tűnik ide.
őő.. tisztázzunk pár dolgot.
az olaj viszkozitása nem egyenlő a motor fordulatszámával.
az autó nem léghűtéses, így a külső levegő teljesen lényegtelen.
az is lényegtelen hol gyártják az autót, képzeld el ha német autóval olaszországban nem lehetne menni.
vagy amerikanal maradva detroitban gyártanak autót és arizóna államba nem lehetne vele menni :)
Az olaj NEM LESZ Viz és nem is lesz vizes.. ha vizet kap, habszerű anyaggá alakul :) Ha vizes akkor kilyukadt a vizes olajhűtő, vagy épp hengerfejes a gép vagy elrepedt a blokk :)
milyen bmw-be van 10w60 előírva ?? :O
Ezt írták elő, és kész. erre optimalizálták a az olajfuratokat, erre optimalizálták az olajszivattyút.
Ohh sorry nem voltam elég tájékozott. De már utána olvastam a BMW S54 motorjairol és arról hogy sorozatban hullottak szét kenesi problémák miatt.
Hát a coyote blokk jobb úgy tűnik azert is jó bele a 0w20
Bizony, az új EcoBoost motorokhoz (még az 1 litereshez is) a Ford gyári motorolaja 5W-20-as viszkozitású. Valószínűleg ez szembe megy azzal, amit eddig mindenki "tudott" a motorolajokról (gondolok a meleg-oldali viszkozitásra), de ezt így találták ki a Ford mérnökei, higgyünk nekik.
A Castrol már gyártja (Professional 5W-20), még a dobozon is feltüntetik, hogy "EcoBoost".
Szerintem nem megy szembe azzal, amit eddig is tudtunk a viszkozitásról. Egy csomó modellnél már régóta 0W20/5W20 az előírás, még többnél 0W30 vagy 5W30.
Ha ahhoz az olajhoz gyártották a motort, az egész kenési rendszert és az olajhűtést akkor nincs azzal gond. Normál használatnál teljesen jó az 5W20.
Abban az esetben ha a Mustang GT-t pályán akarod hajtani 37 fokos külső hőmérséklet mellett, ott már abba sem 5W20 kell. Igaz kicsit másak is a körülmények, mint utcán :D
BMW M3-ba is csak akkor érdemes W60 olajat tölteni, ha pályázol vele, amúgy felesleges.
A Mustang is valószínüleg elbírja az 5W20-at, nem annyira nagy fordulatú az a motor. De mondjuk ha sokat padlóznám, meg esetleg pályáznék is vele, akkor én is valami vastagabb olajat töltenék bele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!