Utólagos START gomb. Szerelt már be valaki ilyet autóba?
Megkértek, hogy szereljem be egy VW Touranba, eddig nem csináltam ilyet. Volt hozzá leírás, de a gyújtáskapcsoló lábkivezetéseinél elakadtam.
Sajnos magyar nyelvű leírás nincs hozzá, csak a videókat nézegettem a youtube-on, hogy mit hogyan. Elektornikához értek, viszont az autóvillamosság ezen a téren kicsit másabb, így segítséget szeretnék kérni!
Gyújtáskapcsolót hogy tudom kimérni, mi hova megy?
"Elektornikához értek... gyújtáskapcsolót hogy tudom kimérni, mi hova megy?"
Csak én érzem itt az ellentmondást?
Ha értesz az elektronikához, akkor egy kapcsoló kimérése ujjgyakorlat, nem feladat.
Ha nem értesz hozzá, inkább ne nyúlj bele.
Egy multiméterrel kimérni, hogy melyik ponton van állandó 12V ugye nem nehéz. Utána megkeresni azt, amelyik gyújtásra kap 12 voltot, szintén nem nehéz (nem az ACCS-t, ami csak a többi fogyasztóra (rádió, szivargyújtó ad áramot, az egy kattanással hamarabb van). Ezután azt kimérni, amelyikre indításkor kerül 12V, szintén nem túl nehéz. Ha félsz, hogy rövidre zársz valamit, vedd le az akkusarut, és "sípold ki" multiméterrel, melyiket köti össze melyikkel.
Ha megvan, akkor a nyomógombot kösd be a gyújtás és az önindító behúzótekercsre menő szál közé. Rá nem adott gyújtással felesleges lenne tudni indítózni. Ha nagyon kulturált akarsz lenni, akkor építs egy egyszerű elektronikát, ami figyeli a fordulatszámot, és ha legalább egy másodpercre 1000 felett van, akkor megszakítja az áramkört, és nem is enged újra indítózni, ameddig jár a motor.
De ha ez a gondolatmenet így nem jött magától, akkor inkább ne fogj bele, nem lesz jó vége.
Elektrotechnikus vagyok, de az autóvillamossági szerelés egy külön szakma. Tisztában vagyok azzal, hogy vagy +12V vagy test van az autóban, viszont nem mindegy mit-hova kapcsol.
VW Touran-ban nagyon vékony vezetékek jönnek le a gyújtáskapcsolóról, gondolom egy relét húz meg, amit majd ráad a fogyasztókra.
A Touran gyújtáskapcsolója nagyon egyszerűsített: gyújtás, indítózás vagy semmi. Nincs A.C.C. rajta, de mégis valahogy megoldották az autórádió bekapcsolásához ezt.
A szett amit szeretnék beszerelni, egy univerzális Smart Starter keyless eszköz, amihez van két immos chip kulcstartó, egy tekercs, valamint a vezérlő modulja. Ő szabályoz mindent.
Csak azért kérdeztem mit-hova kapcsol, mert vannak olyan autók, ami pozitív testelésű, és ott a gyújtáskapcsoló pl. testre zár.
Köszönöm a válaszod!
"Tisztában vagyok azzal, hogy vagy +12V vagy test van az autóban..."
No ez sem stimmel. Vannak ott kommunikációs vezetékek (CAN, LIN, stb.), pulzus szélesség modulált tápvezetékek és még számos egyéb különlegesség, ami se nem +12V, se nem test. Azt jól érzed, hogy ez más szakma, ez stimmel :-)
Visszatérve a Touranra:
Telepítsd az ELSAwin keretprogramot és hozzá azt az adatbázist, amelyik tartalmazza a te Touranod évjáratát.
A programot elindítva válaszd a Wiring Diagrams-ot és kered ki a gyujtáskapcsoló lapját. Ezen pin számok és vezeték színek szerint helyesen láthatod a gyujtáskapcsoló bekötését.
Amennyiben ehhez az évjárathoz volt már gyárilag rendelhető KESSY funkció, akkor az utólagos univerzális start gombot ne kockáztasd! Túlságosan összetett már a mai (és a 10-15 éves) VW-ek elektromos rendszere ahhoz, hogy az univerzális utólagos szerkezetek 100% biztonsággal ne okozzanak galibát.
Tahát, ha gyárilag volt KESSY és mindenképp szükség van a gombos indításra, akkor a gyári funció utánépítésében kell gondolkodni!
Szerencsére rengeteg (többségében német és angol nyelvű) fórum foglalkozik VW-ek utólagos gyári utánépítésével, így látatlanban (és említésed miatt is) ki merem jeleneteni, hogy ha megoldható, akkor valaki már biztosan utóépített KESSY-t és szinte biztos, hogy valamilyen formában dokumentálta is.
Köszönöm a válaszokat!
Tegnap 3 óra küzdelem után sikeresen beszereltem az eszközt, kimérve mindent. Viszont nem olyan egyszerű volt, hogy 12V-ot mérsz, mert a box NEM a testhez viszonyítva kapcsolgatja a lábakat, ergo a +12V-os lábon kivül a többit nem lehetett egyértelműen meghatározni, mivel nincs A.C.C. állás sem a gyújtáskapcsolóban.
A vezetékeket egyesével próbálgattam (mint a filmekben) szikráztatással, és amikor elkapta a löketet, akkor at megjelölve megkerestem a boxhoz tartozó megfelelő lábat.
Nem volt egyszerű mutatvány, de végül sikerült. A nehézséget azonban a gyújtáskapcsoló steckeréhez történő hozzáférés jelentette. Ehhez sok mindent kellett lebontani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!