Utólagos eco mód és fogyasztásmérő, tempomat?
Szeretném beépíteni az autóba ezeket.
Lehetséges?
Hogy müködik?
Astra g 1.6
Pl úgy szeretnèm h eco módot rakni rá h akkor a 100ból v 75/60 ló áll rendelkezésre es egy sportmódot ami 110-20 előzéshez vagy barmihez.
Sokat használom kisautót mióta megörököltem. Nagyon fontos èrzelmi emlék. Szerintem sokan hülyének néztek. De amíg nem köt titeket emlék valakihez aki mrgboldogult. Soha nem értitek meg.
Sehogy nem lehet, nem éri meg. Az összes elektronikát átalakitani , átprogramozni.
Minek. Ha óvatosan nyomod neki kevesebbet eszik , ha vadállat módjára nyomod akkor zabál rendesen.
Ugyan már, elég korszerű autó már ez, miért ne használnád.
Az eco mód az újabb autóknál sem úgy működik, hogy elvesz a lóerőkből. Mindössze rosszabb lesz a gázreakció, illetve ha lepadlózod, akkor sem nyit 100%-osan a fojtószelep, csak annyit, mintha mondjuk 2/3-ad gázt nyomnál.
Na az Opeledben kis túlzással gyárilag benne van az eco mód, mert elég szar a gázreakciója tudtommal. Ez pont a spórolás miatt van benne. Hagyd úgy ahogy van, jobb nem szórakozni vele, mert csak rosszabb lesz.
Tempomat az megoldható, bontóban veszel G Astrából egy tempomat kart meg vezérlőt ha kell. Nem lesz egyszerű, ugyanis extrém ritka a tempomatos G Astra.
Eco mód: leírták, nem megvalósítható. Manuális ECO mód van, nem nyomod padlóig a gázpedált, és korábban felváltasz. :) 110-120 lóerőt pedig sehogy nem lesz a 100-ból, hacsak nem költesz jelentősebb összeget a motorra. Szívómotor tuningolása elég ésszerűtlen dolog hétköznapi használatra. Versenysportban van értelme, ahol nem számít a pénz és a motor karaktere alacsony fordulatszámon.
Fogyasztásmérő: Ha létezik a G Astrában fedélzeti számítógépes verzió (gondolom van), akkor azt kéne szerezni bontottan és bekötni. A fogyasztásmérés valójában számítás, amit a motorvezérlő elektronika végez, vagy annak jeléből a fedélzeti számítógép. Szerintem nem ér annyit ez a funkció, mint amennyi pénzbe és fáradtságba kerül az egész mutatvány.
Tempomat: Szintén bontottan beszerezhető és beépíthető, ha sikerül szerezni. Típustól függ, hogy ehhez mennyi alkatrész kell, és mennyire nehéz bekötni. Vannak autók, amikben csak a kart kell berakni a kormányhoz, bekötni, és működik is. Manuális fojtószelepes autóknál bonyolultabb, mert ott külön motorja van a tempomatnak, ami a gázpedáltól függetlenül képes a pillangószelepet mozgatni.
Az "eco módot" nem kell utólagosan beépíteni, minden autóban gyárilag ott van a kapcsolója. Gázpedálnak hívják, ezzel lehet szabályozni a teljesítményt. Ha nem kell mind a 100 lóerő, nem nyomod padlóig, azt' kész is.
Fogyasztásmérőt lehet bele építeni, ahogy írták is, fedélzeti számítógép kell bele. Az érzékelők ott vannak, csak kell valami, ami feldolgozza a jeleket és számol belőlük.
A tempomatnál is működnek a különböző bontott gyári és utángyártott megoldások, nem lehetetlen a küldetés.
Fojtást lehet bele építeni. Akár olyat is, amit villanymotor kapcsol. De teljesen felesleges, mikor - ahogy előttem is írták - a jobb lábadnál már ott van a fojtószelep működtetője, leánykori nevén a gázpedál. Azzal olyan fojtást állítasz be, amilyen csak jólesik.
Ráadásul ezzel a fojtással tud mit kezdeni az ECU, tud hozzá elegendő üzemanyagot adagolni. Ha a szívóoldalba ezen kívül bármi más akadályt építesz, attól jó eséllyel megkergül, mert a beáramló levegő mennyisége és a szívócső abszolút nyomása alaposan lecsökken, teljes gáznál is túl alacsony értékeket mérnek az érzékelők.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!