Utólagos eco mód és fogyasztásmérő, tempomat?
Szeretném beépíteni az autóba ezeket.
Lehetséges?
Hogy müködik?
Astra g 1.6
Pl úgy szeretnèm h eco módot rakni rá h akkor a 100ból v 75/60 ló áll rendelkezésre es egy sportmódot ami 110-20 előzéshez vagy barmihez.
Sokat használom kisautót mióta megörököltem. Nagyon fontos èrzelmi emlék. Szerintem sokan hülyének néztek. De amíg nem köt titeket emlék valakihez aki mrgboldogult. Soha nem értitek meg.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Sehogy nem lehet, nem éri meg. Az összes elektronikát átalakitani , átprogramozni.
Minek. Ha óvatosan nyomod neki kevesebbet eszik , ha vadállat módjára nyomod akkor zabál rendesen.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ugyan már, elég korszerű autó már ez, miért ne használnád.
Az eco mód az újabb autóknál sem úgy működik, hogy elvesz a lóerőkből. Mindössze rosszabb lesz a gázreakció, illetve ha lepadlózod, akkor sem nyit 100%-osan a fojtószelep, csak annyit, mintha mondjuk 2/3-ad gázt nyomnál.
Na az Opeledben kis túlzással gyárilag benne van az eco mód, mert elég szar a gázreakciója tudtommal. Ez pont a spórolás miatt van benne. Hagyd úgy ahogy van, jobb nem szórakozni vele, mert csak rosszabb lesz.
Tempomat az megoldható, bontóban veszel G Astrából egy tempomat kart meg vezérlőt ha kell. Nem lesz egyszerű, ugyanis extrém ritka a tempomatos G Astra.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Eco mód: leírták, nem megvalósítható. Manuális ECO mód van, nem nyomod padlóig a gázpedált, és korábban felváltasz. :) 110-120 lóerőt pedig sehogy nem lesz a 100-ból, hacsak nem költesz jelentősebb összeget a motorra. Szívómotor tuningolása elég ésszerűtlen dolog hétköznapi használatra. Versenysportban van értelme, ahol nem számít a pénz és a motor karaktere alacsony fordulatszámon.
Fogyasztásmérő: Ha létezik a G Astrában fedélzeti számítógépes verzió (gondolom van), akkor azt kéne szerezni bontottan és bekötni. A fogyasztásmérés valójában számítás, amit a motorvezérlő elektronika végez, vagy annak jeléből a fedélzeti számítógép. Szerintem nem ér annyit ez a funkció, mint amennyi pénzbe és fáradtságba kerül az egész mutatvány.
Tempomat: Szintén bontottan beszerezhető és beépíthető, ha sikerül szerezni. Típustól függ, hogy ehhez mennyi alkatrész kell, és mennyire nehéz bekötni. Vannak autók, amikben csak a kart kell berakni a kormányhoz, bekötni, és működik is. Manuális fojtószelepes autóknál bonyolultabb, mert ott külön motorja van a tempomatnak, ami a gázpedáltól függetlenül képes a pillangószelepet mozgatni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az "eco módot" nem kell utólagosan beépíteni, minden autóban gyárilag ott van a kapcsolója. Gázpedálnak hívják, ezzel lehet szabályozni a teljesítményt. Ha nem kell mind a 100 lóerő, nem nyomod padlóig, azt' kész is.
Fogyasztásmérőt lehet bele építeni, ahogy írták is, fedélzeti számítógép kell bele. Az érzékelők ott vannak, csak kell valami, ami feldolgozza a jeleket és számol belőlük.
A tempomatnál is működnek a különböző bontott gyári és utángyártott megoldások, nem lehetetlen a küldetés.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Fojtást lehet bele építeni. Akár olyat is, amit villanymotor kapcsol. De teljesen felesleges, mikor - ahogy előttem is írták - a jobb lábadnál már ott van a fojtószelep működtetője, leánykori nevén a gázpedál. Azzal olyan fojtást állítasz be, amilyen csak jólesik.
Ráadásul ezzel a fojtással tud mit kezdeni az ECU, tud hozzá elegendő üzemanyagot adagolni. Ha a szívóoldalba ezen kívül bármi más akadályt építesz, attól jó eséllyel megkergül, mert a beáramló levegő mennyisége és a szívócső abszolút nyomása alaposan lecsökken, teljes gáznál is túl alacsony értékeket mérnek az érzékelők.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!