Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Valójában mennyit fogyaszt...

Valójában mennyit fogyaszt egy elektromos autó? A Nissan szerint az új Leaf 378km-t tud megtenni 40kWH-s akksival.

Figyelt kérdés

[link]


De mi van ha én fűteni, világítani, klímázni, és nem 70km/H-val haladni szeretnék? Mennyi lehet a reális érték?

Töltési veszteséggel mindennel mennyit kellene otthon "tankolni" pl. 100 kilóméterenként?


2018. jan. 15. 12:23
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
Én úgy tudom (nem személyes tapasztalat), hogy egy ekkora autó normál használat mellett nagyjából 15 kWh energiát használ fel 100 km-enként. A 40 kWh-s akkumulátorral szerintem városban, országúton reálisan kb. 250 km-t lehet majd menni egy töltéssel, de az autópálya és a fűtés (külön-külön) nagyjából a felére, kétharmadára csökkenti ezt.
2018. jan. 15. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
100%

A légellenállás elhanyagolható 100-110ig kb.

Utána nem lineárisan hanem hatványosan emelkedik. Nagyobb sebesseg mellett több hőveszteség a motor működéséből adódóan.


De én azt mondanám úgy téli üzembe 200 esetleg 250 a biztos.

2018. jan. 15. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
62%
Ha nem padlózod állandóan, akkor viszonylag tudják a gyári adatot. Ha nem is 378 km-t, de 320-at biztos.
2018. jan. 15. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
95%

Csodák nincsenek (vagy ha vannak, az autóipar akkor is évről évre, apránként adagolja őket), a régi Leafekhez képest max. 10%-os hatékonyság-növekedés várható, de az is optimista becslés.

Az amerikaiak sokkal inkább életszagú hatótáv-méréseit alapul véve egy 2014-es Leaf:

[link]


30 kWh/100 mi = 0,1864 kWh/km kombinált város/autópálya ciklusban. Ha az új Leaf 10%-kal kevesebbet fogyaszt, 240 km-es hatótáv jön ki 40 kWh-s akkuval.

Ugyanezen számítás alapján 100 km-re 16,7 kWh jön ki, erre még vagy 20%-ot rá kell dobni a töltés veszteséges volta miatt, így 20 kWh körül eszik százon. Kb. 3 liter benzin ára.

2018. jan. 15. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
10%

de kalkuláld bele hogy 5-10 évente cserés lessz az aksi és az nem csak egy 100-as kb 2 misi


helyedben kiszámolnám hogy mennyit mész vele egy évben és kb kiszámolni


10000 km/év=300liter (benzinek felel meg)

100000 km/10év=30000liter (benzinek felel meg)


+ 2000000+1110000(aksi)=3110000+(2 szett gumi)=3310000HUF/10 év


Benzines:

100000 Km/10 év=6500L


+2405000+20000(aksi)+25l olaj+ 2 szett gumi= 2675000HuF/10 év



azaz lehet kölcséggesebb ezek szempontjábol az elektromos

2018. jan. 15. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
35%

5-ös akinek telik új elektromos kocsira az 5 évente le is cseréli és akkor nincsen plusz költség az akksival.

Szerintem. Inkább az áruk még mindig kicsit magas, meg a hibrid szerintem most még a legkiforrottabb technika.

2018. jan. 15. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
100%

Ezen a linken a Leafre szűrtem, de magad mást is beállíthatsz, hogy lásd milyen fogyasztási értékek a jellemzők valós használat mellett:


[link]


Az új Leaff-el, ha jól tudom csak az akku kapacitása nőtt, a motor hatásfoka nem igazán, így könnyű becsülni: 16,61 kWh/100km 40 kWh-s akksi mellett elméletben 240km-t ad, amivel gyakorlatilag nullára merült az akku. Nullára meríteni pedig nem illik a Li-os akkukat, így én a gyakorlati hatótávot 200km-re saccolnám.


Egyéb fogyasztási példák:


Model S:

[link]


e-Golf:

[link]


e-Up:

[link]


C-Zero:

[link]


iON:

[link]


i-MiEV:

[link]


(utóbbi három az testvérautó)


Fluence Z.E.:

[link]

2018. jan. 16. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
69%

6-os, nem csak akinek telik elektromos autóra, hanem az emberek 99%-ának.


aki új autót vesz, az 5-10 évente lecseréli. ezeket kapják meg azok, akik 1-2 milliós árkategóriában nézelődnek használtautók iránt.


szóval igen, teljesen felesleges aggódni azon, hogy 8 év után már csak a felét tudja az akksi a hatótávnak, mert a többség ennél hamarabb vesz magának egy másik új autót.

ha benzinest/dízelt vennének újonnan, akkor is azon gondolkoznak, hogy "hú, de már van benne 270ezer km, és ugye a magyarok meg km-re vesznek autót továbbra is, szóval még addig eladom, ameddig el lehet.

2018. jan. 22. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
83%
Amúgy ez a 8 év után csak a felét tudja a hatótávnak dolog, nos ezt senki nem erősítette meg tapasztalatból. Most, hogy már egy ideje elterjedtek úgy ahogy az elektromos autók, az bizonyosodik be, hogy igencsak tartósak az akkuk hosszú távon is. Illetve biztos, hogyha mégjobban elterjednek, akkor az akkuknak a cseréje sem lesz olyan húzós tétel, mint most.
2018. jan. 22. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
78%
meg ez használatfüggő is. ha valaki folyamatosan gyilkolja azzal, hogy gyursulgat vele, meg intenzíven használja, annál inkább a távolság releváns, nem az idő. de egyébként a garancia szól így, hogy 8 évet vállalnak arra, hogy az akksi kondíció nem megy eddigre 50% alá.
2018. jan. 22. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!