Valójában mennyit fogyaszt egy elektromos autó? A Nissan szerint az új Leaf 378km-t tud megtenni 40kWH-s akksival.
De mi van ha én fűteni, világítani, klímázni, és nem 70km/H-val haladni szeretnék? Mennyi lehet a reális érték?
Töltési veszteséggel mindennel mennyit kellene otthon "tankolni" pl. 100 kilóméterenként?
A légellenállás elhanyagolható 100-110ig kb.
Utána nem lineárisan hanem hatványosan emelkedik. Nagyobb sebesseg mellett több hőveszteség a motor működéséből adódóan.
De én azt mondanám úgy téli üzembe 200 esetleg 250 a biztos.
Csodák nincsenek (vagy ha vannak, az autóipar akkor is évről évre, apránként adagolja őket), a régi Leafekhez képest max. 10%-os hatékonyság-növekedés várható, de az is optimista becslés.
Az amerikaiak sokkal inkább életszagú hatótáv-méréseit alapul véve egy 2014-es Leaf:
30 kWh/100 mi = 0,1864 kWh/km kombinált város/autópálya ciklusban. Ha az új Leaf 10%-kal kevesebbet fogyaszt, 240 km-es hatótáv jön ki 40 kWh-s akkuval.
Ugyanezen számítás alapján 100 km-re 16,7 kWh jön ki, erre még vagy 20%-ot rá kell dobni a töltés veszteséges volta miatt, így 20 kWh körül eszik százon. Kb. 3 liter benzin ára.
de kalkuláld bele hogy 5-10 évente cserés lessz az aksi és az nem csak egy 100-as kb 2 misi
helyedben kiszámolnám hogy mennyit mész vele egy évben és kb kiszámolni
10000 km/év=300liter (benzinek felel meg)
100000 km/10év=30000liter (benzinek felel meg)
+ 2000000+1110000(aksi)=3110000+(2 szett gumi)=3310000HUF/10 év
Benzines:
100000 Km/10 év=6500L
+2405000+20000(aksi)+25l olaj+ 2 szett gumi= 2675000HuF/10 év
azaz lehet kölcséggesebb ezek szempontjábol az elektromos
5-ös akinek telik új elektromos kocsira az 5 évente le is cseréli és akkor nincsen plusz költség az akksival.
Szerintem. Inkább az áruk még mindig kicsit magas, meg a hibrid szerintem most még a legkiforrottabb technika.
Ezen a linken a Leafre szűrtem, de magad mást is beállíthatsz, hogy lásd milyen fogyasztási értékek a jellemzők valós használat mellett:
Az új Leaff-el, ha jól tudom csak az akku kapacitása nőtt, a motor hatásfoka nem igazán, így könnyű becsülni: 16,61 kWh/100km 40 kWh-s akksi mellett elméletben 240km-t ad, amivel gyakorlatilag nullára merült az akku. Nullára meríteni pedig nem illik a Li-os akkukat, így én a gyakorlati hatótávot 200km-re saccolnám.
Egyéb fogyasztási példák:
Model S:
e-Golf:
e-Up:
C-Zero:
iON:
i-MiEV:
(utóbbi három az testvérautó)
Fluence Z.E.:
6-os, nem csak akinek telik elektromos autóra, hanem az emberek 99%-ának.
aki új autót vesz, az 5-10 évente lecseréli. ezeket kapják meg azok, akik 1-2 milliós árkategóriában nézelődnek használtautók iránt.
szóval igen, teljesen felesleges aggódni azon, hogy 8 év után már csak a felét tudja az akksi a hatótávnak, mert a többség ennél hamarabb vesz magának egy másik új autót.
ha benzinest/dízelt vennének újonnan, akkor is azon gondolkoznak, hogy "hú, de már van benne 270ezer km, és ugye a magyarok meg km-re vesznek autót továbbra is, szóval még addig eladom, ameddig el lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!