Négyévszakossági kérdéskörben mi a véleményetek?
Mennyit autózol, és merre?
A négy évszakosak a valódi téli körülményeket nem szeretik.
Havas jeges úton teljesitenek általában rosszul, de aki olyan körülmények között nincs rászorulva az autóra, jó választás lehet.
Szintén a mennyit és hol kérdés alapján lehet nyáron is téli gumival közlekedni.
Ami semmi képpen nem ajánlott: télen nyári gumi.
Egy jó négyévszakos gumi, normál használat mellett észrevehetetlen különbségű. Aki keveset használja a kocsiját annak optimális választás.
Évi 8-10 ezer kilométeres futásteljesítménynél egy téli nyári garnitúra, előbb öregszik el mint hogy elkopjon.
Inkább járnék egy friss négyévszakossal mint egy 8 éves gyakorlatilag alkalmatlan télivel.
1200 métert megyek minden nap dombra fel ( lakás ) Eddig mindig felvitt ( lehozott ) a 4 évszakos. Téli azért hóban, jégen sokkal jobb.
Évi 17.000 kilomátert megyek. A gumis és saját tapasztalat szerint a téli 4 év után kuka. Ennyi idő alatt még a 4 évszakos sem kopik el. Ebben a szezonban volt 2 nap amikor havas úton jártam. Valami tesztben olvastam, hogy fagyban száraz úton a téli fékútja jóval hoszabb a nyárinál.
Érdemes elolvasni a Totalcar idevágó cikkét. A nívósabb négyévszakosak már elég jók, de még mindig a téli nyári külön szet a nyerő.
Szóval én még mindig 2 garnitúrát használok (most éppen Pirelli-t)
Szerintem is vállalható a 4 évszakos, azt kell elfogadni, hogy ha leesik a hó, akkor nem mész vidékre különösen hegyes-völgyes helyre, vagy ha mégis nagyon muszáj, akkor nem sietsz.
Egész sok ember/élethelyzet van, amikor ez a kompromisszum elfogadható...
Nekem se a pénz a döntő, bàr a prémium négyévszakos valamivel olcsóbb, mint ugyanaz a màrka téli- nyàri szettben.
Inkàbb az az elgondolkodtató, hogy rengeteg olyan nap van amikor pont az évszaknak megfelelő gumi miatt kényszerülünk kompromisszumokra. Pl nem túl jó a Continental téli gumijaimnak a + 10-14C fokos hőfok és vizes nyàlkàs út, illetve a napsütéses melegebb napok sem,mivel az aszfalt jóval melegebb is lehet. Néztem meterológiai adatokat is több évet összevetve és igazàból télen kb. 2-3 hét összességében amikor indokolt a téli gumi, ebből kb. 5-6 nap amikor hóhelyzet lehet( friss nagy hó). Persze van màsik véglet is, amikor màr bőven lecseréli az àtlag magyar autós a télit nyàrira, közben meg bàrmikor lehet még fagy és akàr nagyobb hó is. Tehàt ez a nézet hogy a négyévszakos nem biztonságos, eléggé téves megàllapìtàs , mivel pont ezzel lehet mindenre felkészülni. Pl a Vredestein Quatrac 5-nek majdnem prémium téli gumi vonóereje van havon és irànyìthatósàg is elég jó. Fékút kicsit nagyobb ez igaz, de nyàri gumival egy csìpösebb, fagyos reggelen vagy téli gumival egy-egy melegebb téli napon szintén összejöhet egy hosszabb fékút(tapasztalat prémium télivel a napokban). A hasznàltabb téli vagy középkategóriàs nyàri - téli gumiknàl meg megint csak rövidebb lehet a fékút, mint egy új négyévszakossal.
#9-es: olyankor bőven jó a négyévszakos. Az egyetlen helyzet, amikor lényeges különbség van egy minőségi négyévszakos és egy igazi téli gumi között az a frissen esett hó.
Ha képes vagy olyankor lassan és ésszel közlekedni, akkor nem muszáj a téli gumi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!