Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért zúg valószínű a klíma...

Miért zúg valószínű a klíma motorja miután leállítom a motort de addig abba sem hagyja míg újra nem indítom és le nem állítom ismét?

Figyelt kérdés
Sziasztok. Egy 2015-ös octavia tdi rs az alany... Nem tudom mi de nem hagyja abba míg újra nem indítom... Mi lehet a baj?Ma 3x indítottam újra mire befejezte...

2018. jan. 20. 20:44
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
Ha elöregedett vagy a hűtővíz megmarta a hengerfej tömítést... a "ha elöregedett szót ki kell hagyni" :)
2018. jan. 21. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:

#10 Egy 2015-ös Octavia legrosszabb esetben 3éves...

Egy regeneráció beindításánál simán van 120fok feletti olaj hőfok amit nemár visszahűteni, mert ha 120fokon leállítod az autót nem biztos hogy hosszú távon szeretni fogja az égett olajat.

2018. jan. 21. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
Nem vonom kétségbe, de tudtommal nem nagyon szokott az olaj 100 fok fölé menni az is csak nyáron tartós 35fokba hosszú út után ritka esetben. Nem akarok hülyeséget írni de nem nagyon értem, hogy egy regenerálásnál mitől menne fel az olaj 120 fok fölé? És akkor a víz miért nem megy feljebb neki? Mert azzal annak is feljebb kellene mennie szerintem mert akkor nem ordítana a ventilátor. A másik kérdés, ha ez a probléma csak egyszer jelentkezett volna a kérdező nem biztos, hogy azonnal kiírt volna ide, főleg, hogy úgy írta, hogy a probléma állandó. A regenerációt nem szokta minden nap végrehajtani a rendszer, meg gondolom ilyenkor figyelmeztetés is jelen van a műszerfalon. Nem furkálódni akarok ne értsen félre senki.
2018. jan. 21. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
Bár abban igazad van, hogy 3 éves kocsinál nem annyira öreg a hűtővíz. Az évjáratot sajnos nem figyeltem. Elnézést. De ez nem azt jelenti, hogy a többi hozzászólásom nem lenne helytálló
2018. jan. 21. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
A vízhőfok visszajelző csak egy digitális visszajelzés a mai autókban, ez már olyan 60fokos víznél beáll a 90fokos értékre. A regenerációra nincs visszajelzés, abban az esetben van ha nem tud regenerálni. 120fok simán tud lenni regenerációnál, kényszerített regenerációkor simán tud izzani a kipufogó csonk és a turbó. A regeneráció felhasználástól függően 4-700km-es periódusban csinálja.
2018. jan. 21. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
Én úgy tudtam, hogy regenerációnál szokott világítani egy jel a műszerfalon, bár előfordul, hogy némely típusoknál nincs ilyen. Úgy tudtam, hogy kipufogás közeli ütemben ilyenkor ismét befecskendez némi üzemanyagot ami elér a katalizátorba épített részecskeszűrőhöz és ott elég ill. melegíti fel a részecskeszűrőt. Kényszerített regeneráció nélkül is fel tud izzani a kipufogócsonk ha 3-400 fordulatig van pörgetve a motor huzamosabb ideig. Ez esetben lehet, hogy fel tud az olaj melegedni üzemi hőmérséklet fölé valamennyit az olaj.
2018. jan. 21. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
#16 Bármely autónál világít bármi regeneráció alatt az már komoly probléma. A regeneráció menetét jól tudod, de azért nem tesz jót egy autónak ha 120foknál elveszed a hűtést tőle, főleg ilyen 30e km körüli csereperiódusnál.
2018. jan. 21. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:

Jajajajajajajajajaj, 1. a klíma motor nincs, a klíma ventillátort A motor hajtja meg egy szíjjal. Amikor bekapcsolod, a ventillátor előtt van egy kuplung, igen egy mini kuplung amit ráereszt, és pörgeti azt a bigyulát.

2. Amikor leállítod a motort, nyílván nincs mivel meghajtani a klímát

3. A motornak van hűtő ventillátora, amit aszerint kapcsol, amikor túl meleg a motor és lekell hűteni (-83939394 celsius fokban is menni fog)

4. Új autókban ez egy funkció, ha az aksi nincs lemerülve, akkor ha leállítod a motort, akkor is menni fog a hűtés hogy jó legyen neki

5. Akkor most vonnd le a következtetést és ne foglalkozz az egésszel

2018. jan. 21. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:
*16os. Ebben igazad van. Ezért sem jó a dízelnek az ha hosszabb út után pl. pályáról letérve megállva a benzinkúton máris leállítod a motort. Ilyenkor szokott a megmaradt olaj megégni a turbóba és a következő startolás után meg szépen visszakerül a motorba, szóval ezt aláírom. Nem nagyon értem miért adnak ekkora csereperiódust. Egyetlen egy olaj sincs aminek jelentős mértékbe nem romlana a viszkozitása 10-12ezer kilométer után. Szóval számomra ez mindig is agybajt tudott okozni. Eddig akármilyen kocsim volt 10ezer kilométer után mindig cseréltem olajat ha jelzett a számítógép ha nem.
2018. jan. 22. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:
Bocs *17es. a 16os az én válaszom volt :)
2018. jan. 22. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!