Magyarország, Kelet-Európába, hogy lehet, hogy a "menedzserautók" területén ennyire le van maradva Németországtól?
Én éveket dolgoztam kint, nem voltam olyan magas pozícióban, mégis volt szolgálati autóm.
Ez az egyik, Magyarországon sokszor még a középvezetőknek, osztályvezetőknek sem adnak, max valami kis városit.
Az első szolgálati autómat az elődömtől örököltem, a másodiknál viszont én dönthettem el,hogy felszerelt Octavia vagy egy kevésbé felszerelt Superb.Az utóbbit választottam.
Viszont egy új szériás Superbtől ott kint nem dobnak hátast, mint itthon.
A projektvezetőknek, tehát akik egyel felettem vannak, nekik már BMW X3 járt, akik ő felette voltak, ők meg általában 5-ös sorozatú BMW-vel cirkáltak.
Magyarországon inkább az a tendencia, hogy középvezetőnek Octi, felsővezetőnek Superb, a Ceo-nak meg valami komolyabb prémiumautó.
Olyan, mintha nálunk nem lenne kultúrája.
Ha, olyan pozícióban dolgoznék, mint amiben kint dolgoztam és autót kérnék, kb körberöhögnének, "merazcsakafőnöknekjár", szerencsére nem így gondolják mindenütt.
Nyilván vannak, kivételek, például aki a Mercinél vagy az Audinál dolgozik, az nyilván Audit ,illetve Mercit kap.
Egyébként az Audinál sem rossz dolgozni, ott is kapsz nem középvezető vagy menedzser pozíciókban autót, maximum A4-est.De, az sem rossz.
Kedves 2.
Éppen erről a mentalitásról beszéltem, amit te is mutatsz.
Németországban sok a sikeres multinacionális cég, ahol olyan pénzek mozognak,hogy egy munkavállalónak céges autót,üzemanyagkártyát biztosítani annyi, mintha vennél egy csomag rágót a Lidlben.
Németországban meg komoly szakszervezetek vannak, akik évtizedek óta azért harcolnak, hogy a cég minél többet költsön a munkavállalóra.
meséld már el, melyik cég osztogatja az X3-asokat a projektvezetőknek, mert akkor oda megyek...:D
ott is az kap autót, akinek szüksége van a munkájához...nem arra, hogy villogjon vele, mennyire ő az élet császára.
nyugaton egyébként se érdekel senkit, milyen autód van, csak nálunk divat státuszszimbólumként kezelni ezt a dolgot...
4#
Cég nevet nem mondok, annyit elárulok,hogy műszaki területen tevékenykedik.
Németországban gyakori, hogy BMW-k vagy Audik a vállalati autók.
Nálunk már a Skodák nagy számnak számítanak,a Volkswagentől meg lehidalnak a legtöbben.
A vállalat nagy, sok telephelye, irodája van Németország szerte, világszerte, a projektvezetők meg sokat utaztak.
Én projektkoordinátorként dolgoztam ott,de nekünk is kellett utazni, viszont,hogy őszinte legyen ez nem indokolta a vállalati autót, elég lett volna kulcsos, amikor kell elkérem.
De, hülye lettem volna visszautasítani.
Manapság meg, egy munkahelynél elvárás nálam, hogy adjanak szolgálati autót.
Kedves 5.
Azért jöttem vissza, mert sohasem terveztem hosszútávon Németországban maradni.
Szükségem volt a tapasztalatokra, sokkal jobb pozíciók vannak kint.
Műszaki diplomám van, Magyarországon 20 év alatt jutottam volna oda, ahova Németországban 4 év alatt.
A Ferrarikról annyit, hogy azt a németek nem szeretik, mert sokat fogyaszt.Ők a dízeleket preferálják többnyire.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!